JÁTÉKRA FEL!

Bernáthné Szabó Judit: Meseszövés

  1. A játék neve, címe: Meseszövés
  2. A játék pedagógiai célja: Kreativitás, képzelet fejlesztése, közösségépítés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: : Felhívni a gyerekek figyelmét arra, hogy az eszközöket óvatosan használják, és ne szaladgáljanak.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 12 kártya: piros király, piros királylány, piros legény, piros varázserő, fehér király, fehér királylány, fehér legény, fehér varázserő, kék király, kék királylány, kék legény, kék varázserő 3 vár szimbólum (piros, fehér, kék) 3 korona „király” 3 korona „lány” 3 vándorbot 3 napszemüveg „varázserő”
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Eszközök előkészítése,
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kézműves foglalkozás keretén belül eszközkészítés.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Játékszabály ismertetése, kellékek, helyszín bemutatása.
  17. A játék menete, játékszabályok: : 12 főre tervezett játék: A játék neve meseszövés. Három részből áll. 1.szerepek kitalálása 2.mese összeállítása 3.a mese eljátszása 1.Minden résztvevő hátára felteszek egy kártyát, amelyen a későbbi szerepe van. Nem nézheti meg a saját kártyáját, de a többieknek feltehet kérdéseket (egy társának egyszerre egyet), amelyre ő igennel vagy nemmel válaszolhat. Három országba (Pirosország, Fehérország és Kékország) utazunk. Mindhárom országhoz tartozik 4 szerep: egy király, egy királylány, egy legény, és egy varázserő. Ha kitalálta a színét és a szerepét, az adott várnál megkeresi a kellékét és magához veszi. Király – arany korona, királylány – lányos korona, legény – vándorbot, varázserő – napszemüveg 2.Ki kell találniuk egy rövid mesét, amit a többieknek eljátszanak. 3.A mesék eljátszása.
  18. A játék lezárása: : A mesék eljátszása után, körbeülünk megbeszéljük érzéseinket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : Mindhárom mese eljátszása után lezárom a játékot azzal, hogy kiemelem a jó pillanatokat, megdicsérem a gyerekeket, és megkérdezem, hogy nekik melyik rész tetszett a legjobban, jó szerep jutott-e nekik, van-e más ötletük a szerepeket illetően, akarnak-e máskor is játszani hasonlót, stb.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: : Szinte végtelen lehetőséget látok a továbbfejlesztésben. A csoportalkotás után, szerepvariálás, csoportos feladatok, forgószínpad szerű tevékenység, stb
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatos megfigyelés, instruálás. Sorrendiség meghatározása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bernáthné Szabó Judit