A játék neve, címe: Egérvadászat
A játék pedagógiai célja: Feszültségoldás, szórakoztatás, felfrissülés, a szellemi fáradtság oldása mozgás által, csapatépítés. A gyorsulóképesség, a küzdőképesség, a térérzékelés a helyzetfelismerés és a leleményesség fejlesztése.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Végigmegyek a terepen, az esetleges terepakadályokat eltávolítom. Ellenőrzöm a pálya csúszásmentességét.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: sapka vagy zacskó, toll, papír
Technikai igény: Megfelelő világítás zárt térben.
Az előkészítés feladatai: A résztvevők számának megfelelő kisméretű papírdarab előkészítése, az egyikre ráírom, hogy sas a többire azt, hogy egér. A papírdarabokat összehajtogatom, hogy ne látszódjon mi van a papíron.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tereprendezésben és a szerep cetlik írásában segíthetnek a játékosok.
A játék megnyitása, nyitánya: Ismertetem a kerettörténetet: a mezei egerekre egy sas vadászik. A sas egy mozdulattal képes elragadni az egeret és felfalni. Az egerek érzik, hogy egy ragadozó kering a fejük felett, ezért folyamatosan menekülnek. Ha suhintást éreznek a fejükön akkor elvesztek. A sasnak észrevétlenül kell vadásznia.
A játék menete, játékszabályok:Elmondom, hol terül el a mező, mettől- meddig lehet menni. A játékosok a játékvezető köré gyűlnek, húznak egy szerepkártyát, melynek tartalmát titokban tartják. Elkiáltom magam: Vigyázz sas! Mindenki menekül, a sasnak észrevétlenül meg kell finoman érintenie az egyes egerek fejét, akik kiállnak a játékból, ha ez megtörténik. Az egér csak azzal jelentheti be pusztulását, hogy a játékvezető mellé áll. Az áldozatnak tilos felfedni a sas kilétét. Ha egy még játékban lévő egér úgy érzi tudja ki a sas felemeli a kezét és azt kiálltja: „Igazságot akarok!”. Ekkor köré gyűlnek, az egér elmondja, kire gyanakszik. Ha jól megnevezte a sas személyét, akkor a sas csatát veszt. Ha az egérnek nincs igaza, akkor kiáll a játékból, a sas tovább vadászhat.
A játék lezárása: Akkor van vége a játéknak, ha elfogytak az egerek, vagy ha a sast leleplezték.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A jutalom a játék öröme. Megbeszéljük: mi a legjobb taktika, ha a sas, és mi, ha az egér szerepét kapjuk, ki melyik szerepet kedveli jobban és miért.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet más a kerettörténet pl. legyek a pókhálóban, farkas és bárányok, dementor és varázslótanoncok. Az elejtett egér maga is sassá változhat, így egyszerre több ismeretlen fogó van. Időnként a játékvezető tapssal megállíthatja a játékot és pluszfeladatokat adhat, pl innen kezdve mindenki csak fél lábon ugrálhat, vagy csak pókmászásban közlekedhet. Lehet két háza az egereknek, melyek között futkároznak, s út közben a sas elkaphatja őket.
A játékvezető speciális feladatai: Megfelelő pillanatot kell választania a játéknak, napköziben egy fárasztó nap után különösen jó feszültségoldó lehet ez a játék.
Egyéb/megjegyzés: Jobb lett volna nem maszkban játszani.
A játékot lejegyezte: Bernáth Bernáth Klára