JÁTÉKRA FEL!

Berkó Rita Tímea: Cápa

  1. A játék neve, címe: Cápa
  2. A játék pedagógiai célja: Mivel az adott tanulócsoportnak angol nyelvet tanítok, célom, hogy a legutóbb tanult gyümölcsneveket gyakoroljuk, illetve, mivel a csoport tagjai még csak rövid ideje tanulnak együtt, az is, hogy egymást jobban megismerjék, tudják csoporttársaik nevét.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elsőként érkezem a helyszínre, hogy meggyőződjek annak biztonságos mivoltáról. Eltávolítom a veszélyforrásokat (pl. fadarabok, kövek, egyéb tárgyak, amelyekben a gyerekek felbukhatnak).
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: cápajelmez
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Előkészítem a kellékeket, illetve az egyéb szükséges felszerelést (víz, szülők telefonszáma, stb.)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék: A kiválasztott játékos elindul egyik társa felé, és kimond magyar nyelven egy gyümölcsnevet. A kiszemelt társ feladata, hogy minél gyorsabban rávágja a gyümölcs angol megfelelőjét, így megmenekül, tehát a kiválasztott másik gyümölcsnevet kell, hogy mondjon egy újabb játékosnak. Amennyiben valamelyik játékos nem tudja a választ kimondani, mire odaér hozzá a kérdező, akkor átveszi a kérdező szerepét. Kerettörténet: A gonosz cápa kis halakra vadászik az óceánban. A halacskák azonban túljárhatnak a cápa eszén, ha időben tudnak válaszolni a kérdéseire, vagy eltérítik őt.
  18. A játék lezárása: Akkor fejeződik be a játék, ha az összes tanult gyümölcs neve elhangzott angolul.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli értékelés, dicséret.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot egy idő után azzal tervezem nehezíteni, hogy amennyiben valaki nem tudja a választ a kérdésre (jelen esetben a gyümölcs angol megnevezése), akkor egy társa nevének kimondásával átadhatja a feladatot, ezzel eltérítve a kérdezőt.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Berkó Rita Tímea