JÁTÉKRA FEL!

Béresné Haigl Gabriella: Gyermekeknek: Figyelj rám! Felnőtt változat címe: A csoport felelőssége

  1. A játék neve, címe: Gyermekeknek:Figyelj rám! Felnőtt változat címe: A csoport felelőssége
  2. A játék pedagógiai célja: Az Óvodás gyermekek számára: A gyermekeket megtanítani az egymásra figyelésre. A felnőttek számára: Megtanítani egy csoportot a közös felelősség vállalásra, az egymásra figyelés mellett.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a résztvevők figyelmét a labda adogatásnál , hogy közepes erővel dobják, és próbáljanak pontosan célozni, figyeljenek egymásra é s a labdákra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 4 db különböző színű labda ( felnőttek esetében 6db )
  12. Technikai igény: Technikai igénye nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín legyen alkalmas, hogy körbe állva tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Energetizáló labdás játék, pl.: Az óvodásoknak, a vizsganapján egy labdás hóvirágos fogójátékkal melegítettünk be. /minden gyermeknek volt egy labdája ,(ez szimbolizálta a hóvirágot), választottunk egy fogót. Amikor a fogó megfogott egy gyermeket, akkor az megállt, 3-szor feldobta a saját labdáját és elkapta, majd folytathatta a játékot./
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék megkezdéséhez a gyerekekkel kört alakítottunk.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak, és a játékvezető is köztük áll a körben. Felmutatja a játékvezető az első labdát, ami sárga színű. Megkérdezi a gyermekeket, hogy mi jut róla eszükben (Pl..nap). Amikor a labdát odadobja egy gyermeknek, a gyermek kimondja a nap szót. Ha nem kapja el vagy nem mondja a megbeszélt szót, akkor az összes gyermeknek saját maga körül fordulnia kell egyet. Ha jól megy a labda dobása és elkapása, akkor felmutatja a második labdát , ami piros. Ezt a labdát is elnevezik (Pl.: alma). A játék folytatódik , már két labdával. A büntetés itt is ugyan az. Ha ez is jólmegy jön a harmadik labda, ami lila, ezt is elnevezik (pl.: viola), és megy tovább a játék már három labdával, és így tovább a negyedik labdával is.
  18. A játék lezárása: Két lehetséges lezárási lehetőség van: 1. Ha már az összes labda bekerült a játékban és olyan jól megy a játék, hogy senki nem hibázik. 2. Ha azutolsó labda bekerülésével szét esik a csapat, mert nem tudja annyi felé osztani a figyelmét. ( Nálunk ez valósult meg, mert a negyedik labda bekerülésével, már nem tudtak a kisebbek figyelni és sok volt a büntető forgás.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszöntem a részvételt és megdicsértem a játékosokat. A végén megkérdeztem, hogy milyen volt a játék, mennyire tetszett nekik. Felnőtteknél meg lehet kérdezni, hogy hogy érezték magukat a játék során, milyen érzés a közös felelősség vállalás.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetséges a labdák nevét egy témakör köré csoportosítani, Pl.: gyümölcs nevek, állat nevek, vagy fiú nevek, lány nevek, mese hősök…stb
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat érthetően és a legegyszerűbben kell ismertetni. A labdákat csak fokozatosan kell bemutatni, nem szabad egyszerre
  22. Egyéb/megjegyzés: A tapasztalataim szerint ez felnőtteknél is kedvelt játék. Szülői értekezleten játszottam már egyszer, de kicsit más formában, a gyermekek számára kicsit változtattam ( a szülőktől szimbolikus neveket kértem a gyermekneveléssel kapcsolatban /Pl: dacos, pajkos,…stb/) a játékon.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Béresné Haigl Gabriella