JÁTÉKRA FEL!

Bereczkiné Dóra Tünde: Nálam van a… Kinél van a…

A játék neve, címe: Nálam van a… Kinél van a…

A játék pedagógiai célja: A tanult ismeretek begyakorlása, elmélyítése, ismétlése. Használható matematika, magyar, környezet, nyelvi órákon.

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Magasfokú koncentrációt, figyelmet igényel a gyerekek részéről. Előzetes ismeretekre van szükségük.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: PowerPoint segítségével készített kártyák. Sorrendet tartalmazó lista a játék menetének, helyes megoldások könnyebb ellenőrzése érdekében.

Az előkészítés feladatai: Az elkészített kártyákat a gyerekek színezhetik, majd laminálom, szétvágom. Annyi kártya készül, amennyi az osztály létszáma.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kártyák egyéni színezése, dekorálása.

A játék megnyitása, nyitánya: A mai órán összefoglaljuk az eddig tanult ismereteinket! Mindenki kapott egy kártyát. Figyelj a társad kérdésére, gondold végig a helyes választ, majd nézd meg a kártyádon lévő választ! Ha megeggyezik, akkor Nálad van a…

A játék menete, játékszabályok:Osszuk ki az összekevert összes kártyát! Az a tanuló kezdi a játékot, akinél az a kártya van, amin ez áll: Én vagyok a kezdő! Nálam van a… Ő hangosan felolvassa a kártyán szereplő szöveget. Az a tanuló következik, akinél a helyes megoldást tartalmazó kártya van. Most neki kell felolvasnia a kártyáján szereplő leírást. A továbbiakban ugyanezek a lépések ismétlődnek.

A játék lezárása: A játék annál a tanulónál ér véget, akinek a kártyáján a helyes megoldás és a Kinél van a… szöveg helyett az Ügyesen dolgoztunk! mondat olvasható.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük, melyik kérdésre volt a legnehezebb megtalálni a helyes választ és miért. Ha elakad a kártyalánc, annak mi az oka? Ismeretek hiánya, anyagrészek pótlása, egyéni felzárkóztatás szükséges-e?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 2. változat Ez csak annyiban tér el az előzőtől, hogy itt nincs első és utolsó lap. A kártyákon szereplő kérdések és a válaszok körbeérnek. Az utolsó lap kérdésére az első lap válaszol.Tehát bármelyik kártyával kezdhető a játék.

Ha már jól begyakorolt a játék, akkor lehet időre játszani. Beállítunk egy időzítős órát 5-4-3 percre, ezzel ösztönözzük a gyerekeket a fokozott figyelemre.

A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy a kérdésre a helyes választ adják. Pl.: matematika-jó eredményt számoljon a meghatározás alapján, mert elakad a játék, kimarad játékos.

A játékot lejegyezte: Bereczkiné Dóra Tünde