JÁTÉKRA FEL!

Bercsényiné Lázár Gabriella: Éhes egerek-eledelszerző fogójáték

  1. A játék neve, címe: Éhes egerek-eledelszerző fogójáték
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem,koncentráció,gondolkodási képességek, erősítése,fejlesztése. Fejlesztő hatással van a helyzetfelismerő képességre,ítéletalkotásra, kezdeményező és szervezőkészségre,képzeletre és emlékezetre.Mivel a játék örömet okoz, ezáltal mind testi, mind pedig a lelki fejlődést pozitív irányban befolyásolja.Mozgáskoordináció,összerendezett mozgás kialakításában is segítséget nyújt. Közösség építő szerepe is van.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Futás közben ha elesnek ne legyen balesetveszélyes tárgy a közelben.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: -Hulahopp karikák (ahány fő játsza, annyi darab,illetve eggyel kevesebb,mert egy gyermek lesz a cica) -Műanyag kislabdák (kb. 50 db) -Eledeltároló(pl. kisebb gumi medence vagy gumigyűrű)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés: -gumigyűrű megtöltése a műanyag kislabdákal -hulahopp karikák elhelyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Üdvözlöm a résztvevőket és a mese figyelem felkeltő hatását kihasználva elmesélem nekik, hogy mit is fogunk most játszani.Átvarázsolom a gyerekeket egérkékké, akik nagyon,de nagyon éhesesek,hiszen a tél elmúltával már alig találnak rágcsálni valót.Rátalálnak nagyanyó éléskamrájára,ahol sok finom sajt is van…A feladatuk az lesz, hogy,minél több sajtot szerezzenek a házikóikba, s majd megtölthessék a hasukat.Viszont szükségünk lesz egy szemfüles macskára is,aki mindig résen áll és megszeretné akadályozni, hogy az egérkék elhordják nagyanyótól a sajtot.Megkérdezem ki szeretne macska lenni,kit varázsolhatok át macskává? Ha nincs vagy túl sok a jelentkező,akkor egy mondókával döntjük el, hogy ki lesz az.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játéktér egyik végébe helyezzük a gumimedencét, majd megtöltjük a műanyag labdákkal.A gyerekek a játéktér másik felében foglalják el a hulahopp karikában a helyüket törökülésben, s várják a kedvező alkalmat,mikor futhatnak a tér másik felébe s szerezhetik meg a zsákmányt.A fogó oldalt várja az eledelszerzőket, s igyekszik megakadályozni, hogy elhordják azt.Egyszerre csak egy ennivaló vihető el.Akit a fogó megfogott, megérintett vissza kell adnia a lopott holmit és visszavonulni a karikába.Innen indulva lehet újra próbálkoznia.Akinek sikerül megszereznie valamit, az a házában gyűjtögeti össze.Addig folyik a játék, míg kiürül az éléskamra.
  18. A játék lezárása: A játék végén megszámoljuk közösen mennyi sajtot sikerült gyűjtenie külön-külön az egérkéknek, s a mennyiség alapján, eldöntjük kié a legtöbb.A legtöbb sajtot megszerző egérkét nagy-nagy tapssal jutalmazzuk! Ezután játékosan megehetik a sajtokat .s végre már nem éhesek az egérkék!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóban megkérdezem,,hogyan tetszett a játék? Ha kérik hogy máskor is játszunk még ilyet, az egy hatalmas pozitív visszajelzés számomra!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más szereplőket lehet belevinni, pl. szőlőt lopnak a varjak és a csősz próbálja megakadályozni őket….
  21. A játékvezető speciális feladatai: Arra figyelni, hogy mindenki tényleg csak egy eledelt vihet egyszerre. Arra figyelni, hogy ha a fogó megfogott valakit, akkor az tegye vissza a helyére az eledelt, ne vigye a házába.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bercsényiné Lázár Gabriella