JÁTÉKRA FEL!

Benyák Lászlóné: Éhes pókok

  1. A játék neve, címe: Éhes pókok
  2. A játék pedagógiai célja: A játékosok nevezzenek meg pozitív és negatív tulajdonságaikat, ezáltal jobban tudatosodjanak bennük erősségeik és gyengeségeik. A közös játék, az együttesen átélt élmény, a játékban való együttműködés, erősítse az osztályközösség összetartozásának érzését.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy fonalgombolyag. (Erős szálú, vastagabb fonal legyen!)
  12. Technikai igény: A játékosok számának megfelelő számú szék.
  13. Az előkészítés feladatai: A székeket egymáshoz közel, körben el kell rendezni úgy, hogy a kör közepe felé nézzenek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékot közösen készítettük elő, a tanteremben lévő padokat a fal mentén körberaktuk, a székeket a terem közepén körbe helyeztük el. A gyerekek már a közös játék lehetőségétől is nagyon motiváltak lettek, a terem előkészítése csak fokozta az érdeklődésüket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosokat megkértem, hogy foglaljanak helyet a körben elhelyezett székeken. Elmondtam, hogy mindannyian egy nagy pókcsalád tagjai, de az utóbbi időben nem volt túlságosan sikeres az élelemre való vadászatuk, gyakran maradt üresen az egyénileg készített hálójuk. Felajánlottam, szőjenek most közösen egy nagy hálót, azzal biztosan sikeresebbek lesznek! Sőt a háló szálait egy-egy pozitív tulajdonságukkal meg is kell erősíteniük!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben elhelyezett székeken foglalnak helyet, arccal a kör közepe felé. Annyi szék szükséges, ahány játékos vesz részt a játékban. A játékvezető egy fonalgombolyagot, s a fonal kezdő végét egy kiválasztott játékos egyik, illetve másik kezébe adja. (A gombolyagot a dobó kézben kell tartani!) Az első játékos elkezdi szőni a hálót úgy, hogy mond egy rá jellemző pozitív tulajdonságot, majd átdobja a gombolyagot egy játékostársának. Ő egyik kezével finoman kifeszíti a képződött szálat, mond egy pozitív tulajdonságát, s másik kezével tovább dobja a fonalgombolyagot. A játékot addig kell játszani, amíg minden játékoshoz eljut a gombolyag, azaz minden résztvevő bevonódik a pókhálóba. Aki már egyszer megkapta a gombolyagot, annak nem lehet még-egyszer dobni!
  18. A játék lezárása: A nagy közös vadászat után minden pók hazatér a saját hálójához, így a nagy közös hálóra már nem lesz szükség, el kell bontani! A háló fonalát vissza lehet fejteni egy-egy negatív tulajdonság megnevezésével, úgy, hogy fordított sorrendben dobja vissza mindenki a gombolyagot annak a játékosnak, akitől előzőleg kapta. (Ez a fonal alapján jól látható.)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Gratulálok a játékosoknak. Megdicsérem őket, hogy mindenki becsülettel kivette a részét a háló elkészítéséből, s a nagy közös hálóval igazán gazdag zsákmánya volt a pókcsaládnak, hosszú időre feltöltötték az éléskamrájukat! Elmondom, hogy közösen összefogva, az erősségeiket és gyengeségeiket felismerve és tudatosítva, sokkal sikeresebbek lehetnek más esetekben is!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tanítási órákon a tananyaghoz kapcsolódó fogalmakat kell mondani a tulajdonságok helyett. Pl.: informatika órán hardver eszközöket, történelem órán évszámokat a hozzájuk kapcsolódó eseményekkel, angol órán az előzőleg tanult szavakat a jelentésükkel, …. stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető a szabályok ismertetése után azok betartását figyeli, ösztönöz, bátorít. Segít, ha esetleg a gombolyag valakinél leesne.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Benyák Lászlóné