JÁTÉKRA FEL!

Benkő Csilla Judit: Kacsintó farkas

  1. A játék neve, címe: Kacsintó farkas
  2. A játék pedagógiai célja: egymásra figyelés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: elpakolás a játéktérből
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: kártyák ( bárány, farkas, juhászkutya leegyszerűsített arcképe)
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: területen való elpakolás
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: pakolás
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az osztályban (csoportban) előfordulhatnak feszültségek. Ebben a játékban azt gyakorolhatjuk, hogy odafigyeléssel hogyan lehet megtalálni a baj forrását.
  17. A játék menete, játékszabályok: A történetben bárányok élnek és sétálgatnak békésen egy karámban (megmutatom, hol a karám határa), akikre egy pásztorkutya vigyáz. Azonban egy gonosz farkas szabadul be a karámba, aki elvegyül közöttük. Úgy tudja felfalni a bárányt, hogy rákacsint, ezzel a bárány kiesik a játékból és kiáll. A pásztorkutya feladata a farkas leleplezése: ha gyanúsít valakit, odamegy hozzá, ráteszi a vállára a kezét és azt mondja: Megvagy! Ha sikerült eltalálnia, a farkas kiesett, vége a játéknak és győztek a bárányok. Háromszor próbálkozhat a kutya, ha nem sikerül eltalálnia, a farkas győz. FONTOS: csak a farkas kacsinthat, más nem! A játék alatt hangokat kiadni, a szemeteket becsukni nem lehet! Érthető a játék? Az asztalra készítettem a kártyalapokat, a mosolygó smiley a bárány, a gonosz fejecske a farkas, a kutyafej jelzi a pásztorkutyát. Mindenki húzzon egyet, de úgy, hogy más ne lássa meg, mi van a lapodon! 1-2-3 –indul a játék!
  18. A játék lezárása: ha sikerült leleplezni a farkast vagy háromszor próbálkozott a pásztorkutya.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: – megdicsérem az osztályt a fegyelmezett játékért, a győztest (bárki is legyen, farkas vagy kutya). Amennyiben a farkas győzött, mit lehetett volna esetleg másképp csinálni, hogyan tudott volna győzni a pásztorkutya? Kacsintott-e más is a farkasokon kívül? (becsületes játék!) – Hogy érezted magad a játék során? (Határtalan Multi Játékkártya érzelmi arcok)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – lehet 2-2, esetleg 3-3 farkas és kutya – lehet úgy is játszani, hogy a sérült bárányok leguggolnak, a többiek pedig a segítségére sietnek , pl. ráteszik kezüket a vállára legalább öten, ezzel meggyógyítják, s így tovább folytathatják a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A csend és fegyelem mellett arra figyelni, hogy többen ne kacsintsanak, mint ahány farkas van. A kiesett bárányok várják meg a játék végét a kijelölt helyen.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Benkő Csilla Judit