JÁTÉKRA FEL!

Benes Roland: Bolyongó bolygólakók

A játék neve, címe: Bolyongó bolygólakók

A játék pedagógiai célja: Gyerekek megtanulják egymás neveit, közben keresztény értékek elsajátítása a zenén keresztül. Zeneszámok Pintér Béla keresztény előadó dalaiból.

A játék jellege: Ismerkedős

A baleseti kockázat szintje: közepes

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: pendrive

Technikai igény: Pendrive ( zenékkel), mp 3 lejátszó

Az előkészítés feladatai: Zeneszámok keresése, technika beüzemelése. Mivel a szabadban van a játék, így a lehetséges akadályokat eltenni az útból, illetve a baleseti lehetőségekre felhívni a gyerekek figyelmét.

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék alatti ének előzetes meghallgatása mozgással, tánccal kombinálva.

A játék megnyitása, nyitánya: Átkerültünk egy másik világba, ahol nincsenek magas épületek, hanem minden zöld, vannak madarak, apró élőlények. Mi itt élvezzük a természet szépségeit, sétálgatunk, táncolunk a zenére. Azonban van egy gonosz manó ( játékvezető), aki ezt a harmóniát, jókedvet és nyugalmat néha megtöri azzal, hogy megszünteti a zenét és befolyásolja ezalatt a többieket, úgy hogy kimondja valakinek a keresztnevét és a csend alatt ezt az illetőt (illetőket) kell elfogni. Azonban van egy jóságos tündér is, aki a zenét visszakapcsolja és ekkor már a gonosz manó befolyásolása elmúlik. Mindenki újra boldog és táncol a zenére.A végén egy játékos marad, aki jóságos tündérré válik és a 2 jóságos tündér együtt legyőzte a gonosz manót

A játék menete, játékszabályok:Zene alatt mindenki táncol és boldog. Amikor az zene elnémul, amit a játékvezető ( gonosz manó) kapcsol le kimondja valakinek a keresztnevét és akkor amíg nem szól a zene azt az illetőt kell elfogni a többieknek. Ha több ugyanolyan keresztnevű gyerek is van, akkor bármelyiket el lehet kapni. Akit elkaptak az kiesik a játékból. Kergetni csak addig lehet valakit amíg nincs zene. Amikor a jóságos tündér(egy másik segítő) visszakapcsolja a zenét, újra mindenki táncol vagy sétál. A következő zene elhalkításakor egy másik nevet mond a gonosz manó akit szintén el kell kapni a csend alatt. Játék alatt mindenkinek figyelnie kell a zenére is és a zene mondanivalójára.

A játék lezárása: A végén egy játékos marad, aki jóságos tündérré válik és a 2 jóságos tündér együtt legyőzte a gonosz manót.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játék értékelése: 1. Milyen volt üldözöttként és üldözőként lenni? Ennek megbeszélése 2.Elhangzott zenék mondanivalójának kiértékelése. Miről szólt a zene? Mi volt a mondanivalója, ( természetesen érdemes ismert zenét betenni a játék alatt, vagy azokat újra meghallgatni. Javaslat hogy a zene mivel keresztény és elsősorban gyerekeknek szóló énekek,így akár a játék előtt vagy után s ne csak meghallgatás legyen, hanem akár táncot mozgást is bele lehet vinni a zene alatt)

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több segítő és játékos esetén lehet kombinálni, hogy egyszerre több zene, több stílus többféle előadó is szól egy időben és mindig az előre megbeszélt zenére kell koncentrálni. ehhez már több technikai berendezés is szüksége, de kicsit izgalmasabbá is változatosabbá teheti a játékot és a koncentrálást is jobban igénybe veszi. Ez már akkor lehet érdekesebb ha a neveket nagyon jól tudják, ismerik már egymást és így már konkrétan a keresztény zenére is tudnak jobban koncentrálni és a lényeget, mondanivalót kiszűrni

A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető figyelhet arra, hogy a nagyobb mozgásigényű gyerekek tovább bent maradjanak, úgy hogy ha őt kergetik épp akkor például előbb újra hangosítja a zenét,így nehezebben tudják elfogni. Figyel arra, hogy aki lassabban fut azt is tovább bent tudja tartani, a zene állításával, illetve aki fáradtabb annak nevét ritkábban mondja, így van egy kis pihenője.

A játékot lejegyezte: Benes Roland