JÁTÉKRA FEL!

Benedek Dóra: Adj király katonát

  1. A játék neve, címe: Adj király katonát
  2. A játék pedagógiai célja: Proszocialitás, taktikai, logikai gondolkodás fejlesztése. A másik erősségeinek, gyengeségeinek megismerése, a gyengébbek támogatása. Mozgáskoordináció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az esetleges balesetek megelőzése céljából meg kell beszélni a résztvevőkkel, hogy mi a megengedett és mi szabálytalan a játék során. A szándékosság mindenképpen tilos.
  6. Résztvevők száma: 21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Esetlegesen jelmez, korona a királyoknak.
  12. Technikai igény: minimális
  13. Az előkészítés feladatai: Jelmez elkészítése, résztvevők tájékoztatása, bevonása a játék megkezdéséhez.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek kivágni, díszíteni a koronát, elkészíteni a jelmezt.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék, a szabályok,változtatás( bónuszok )ismertetése, baleset elkerülése érdekében óvintézkedések megtétele..
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekeket két csoportba osztjuk. Az egy csoportba tartozó gyerekek megfogják egymás kezét és a másik csoporttal szemben felsorakoznak. A két csoport között 10-20 lépés legyen a távolság, a rendelkezésre álló hely szerint. A játék elején az egyik csapat átkiabál a másiknak: „Adj király katonát!” A másik csapat így válaszol: „Nem adunk!” „Akkor szakítunk!” „Szakíts ha bírsz!” „Kit vársz?” Itt a védekező csapat megnevez valakit a támadó csapatból. A megnevezett gyerek nekifut az ellenség láncának. Amennyiben át tudta szakítani a kézfogást, akkor az átszakított játékosok közül az egyiket átviheti magával a saját csapatába. Amennyiben „fennakadt” a kézfogáson, akkor oda kell beállnia. A játék az eddig védekező csapat támadásával folytatódik. A játék akkor ér véget, ha az egyik csapatban csak egy gyerek maradt
  18. A játék lezárása: A játék megbeszélése, jutalmazás, dicséret. Visszavágó, új játék időpontjának megbeszélése.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, oklevél a nyertes csapatnak, esetleg papírból készült kitüntetés a legjobbaknak. Visszavágó felkínálása, hogy a „vesztes” csapatnak is legyen lehetősége nyerni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A csapatot egyenlő arányban kettéosztjuk és választanak egy-egy királyt, szokás szerint. Lesznek tehát megint támadók és védők. A hagyományos játékhoz képest azonban igénybe vehetnek csapatonként egy-egy bónuszt. Egy játékon belül azonban csak 3x. Ezt előtte megbeszélhetik a királlyal és egymással. A támadók bónusz lehetősége, hogy játék közben egyszerre 2 emberrel is támadhatnak, így megduplázva az esélyeiket. A védőké pedig, hogy a sorfalból, az általuk leggyengébbnek ítélt két láncszem mögé beállíthatnak egy-egy plusz védőt, aki mintegy megerősíti őket. A plusz védő a gyengébbek mögé,közé áll,hogy ott megakadályozza az áttörést.. A bónusz igénybevételének idejéről a másik csapatot tájékoztatniuk kell. A játék itt is addig tart, míg az egyik csapat el nem tudja magához vinni a másik embereit, mikor is már csak egy marad.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Baleset megelőzése, szabályok betartásának figyelmen kísérése, játékidő koordinálása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Benedek Dóra