JÁTÉKRA FEL!

Bencsik Róbert

„Mindenki ismeri Asterixet és Obelixet, valamint a Csodaturmix csodafőzetét, ami hihetetlen erőt ad a galloknak. Egyik reggel a gallok arra ébrednek, hogy a csodafőzet eltűnt. Joggal merül fel mindenkiben, hogy a rómaiak keze van a dologban. De hogyan szerezték meg a rómaiak az éj leple alatt a csodafőzetet? Hogy volt bátorsága bármelyik rómainak beszökni a gallok falujába, hogy amíg ők alszanak, ellopja a csodafőzetet. Asterix arra gyanakszik, hogy áruló van közöttük. Szeretnék kideríteni, hogy vajon ki lehetett az, aki segített a rómaiaknak. Ezért összehívják a falu lakóit, hogy kiderítsék, vajon köztük van-e az áruló. Biztosan mindenkinek van tippje, hogy ki lehetett az. Asterix szerint a tettes zavarban lesz, ideges lesz, a tekintete el fogja árulni, hogy ő az áruló. Tehát a falu lakóinak egymás tekintetét kell fürkészni, egymás szemébe kell nézniük, hiszen a szem a lélek tükre. A bűnös idegességében folyamatosan kacsint. Akire rákacsint, ő kiesett a játékból, őt az áruló gall elbűvölte. Ha bárki úgy gondolja, hogy megtalálta ki a tettes, akkor jeleznie kell azt kézfelemeléssel. Ha már hárman sejtik, ki az áruló, rá kell mutatniuk. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Kezdődjön a játék! Lássuk, melyik gall lett áruló! „

Bencsik Róbert
Célcsoport: 10-14