JÁTÉKRA FEL!

Belső Lászlóné: Szellemvadász

  1. A játék neve, címe: Szellemvadász
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek szórakoztatóan melegítsenek be futással a testnevelés óra elején, gyors irányváltás gyakorlása, figyelemfejlesztés, csapatépítő, együttműködési.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: —
  12. Technikai igény: —
  13. Az előkészítés feladatai: a terület szabaddá tétele
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a helyszín teljes szabaddá tétele, a „szellemes” kerettörténettel az érdeklődés felkeltése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: a párok alakítása. A szabály ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek párban állnak, kezükkel kaput, ajtót tartanak. Ők egy ódon kastély ajtóinak tartó oszlopai. A kastélyba beköltözik egy szellemvadász, aki minden szellemet igyekszik elkapni, amelyik szabadon kószál. Csak akkor nem tudja megfogni őket, ha belebújnak valamelyik oszlopba. – Egy játékos lesz a szellem, egy pedig a szellemvadász. A szellemvadász kergeti a szellemet, ha elkapja, szerepet cserélnek. – Ha a szellem az egyik „oszlop” elé áll és megfogja a szemben levő „oszlop” kezét, akkor belebújt az oszlopba, nem kapható el. – Akinek a helyére lépett, az lesz továbbiakban a szellem, és őt kergeti a szellemvadász tovább. – Fiúszellem csak lányoszlopba, lányszellem csak fiúoszlopba bújhat bele.
  18. A játék lezárása: Mivel nem kieséses, időkorláttal, illetve, amikor már mindenki kellően bemelegedett.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztesek, akiket egyszer sem kapott el a szellemvadász, illetve az a szellemvadász, aki a legtöbb szellemet kapta el. De itt nem is igazán győztesre-vesztesre játszunk, hanem, hogy egy jót tudjunk fogócskázni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha többen játsszuk a játékot, akkor több szellemet, és több vadászt indítok útnak egyszerre. Minden vadász csak a saját szellemét üldözheti, de a szellem bármelyik ellenkező nemű „oszlopba” belebújhat. Ezzel felgyorsítom a játékot, nagyobb figyelem és gyorsabb reagáló képesség szükséges. Illetve nehezítésként kikötöm, hogy mindig olyan oszlophelyre kell állniuk, ahol még nem álltak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Magyarázat közben végzünk egy próbajátékot is egy szellemmel és egy szellemvadásszal. Én mutatom be a játékot egy játékossal.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ez a képzésben szereplő Házfogó című játék egy változata, amelynek kerettörténetén, szabályain változtattam.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Belső Lászlóné