- A játék neve, címe: Zombis játék de lehet vámpíros játéknak is nevezni
- A játék pedagógiai célja: Együttműködésre való nevelés, koncentrációképesség fejlesztése, feszültségoldás, szórakozás.
- A játék jellege: Együttműködési
- A baleseti kockázat szintje: Alacsony
- Szükséges biztonsági intézkedések: Ha bent játszuk, akkor a padokat félre kell tolni, hogy legyen hely egy nagyobb kört kialakítani. Arra kell ügyelni, hogy a radiátor vagy más egyéb balesetet okozható tárgy viszonylag messzebb legyen.
- Résztvevők száma: 15-20,21-30
- Résztvevők életkora: 10+,14+
- Játékidő: 5-10 perc
- Helyszín: A játék bárhol játszható
- Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
- Kellékigény: Drakula köpeny, zombis álarc
- Technikai igény: Nem szükségszerű, de emeli a játék színvonalát, ha a háttérben szól a zombis, vámpíros témához illő zene. Ez lehet Michael Jacksontól a Thriller vagy nagyobbaknál a Cranberriestől a Zombies. De a Disney csatornának is van egy Zombik című dala.
- Az előkészítés feladatai: Ha a tanteremben játszuk, akkor tanulói segítséggel maximum 5 perc alatt eltoljuk a padokat. Ha az iskola udvarán játszuk, akkor a helyszín adott, a kellékeket kell csak előkészítenem.
- Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
- A résztvevők bevonásának lehetőségei: Többféle ráhangolódás lehetséges. Az egyik, hogy az előző rajz órán készítünk a gyerekekkel zombis, vámpíros álarcokat és megszavazzuk, hogy melyik a legjobb és melyikkel játszunk majd a következő órán. A másik ráhangolódás, hogy a kellékeket előveszem (álarc, köpeny) és a fent említett dalok mennek zenei háttérnek.
- A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek el gyerekek, hogy mi történt ma. Drakula vámpír már itt is van az osztályteremben. Láthatjátok a kezemben az álarcát és a köpenyét is. Az a célja, hogy, hogy felvegye egy teljesen hétköznapi ember alakját és megszabaduljon a vámpírságától.
- A játék menete, játékszabályok: A kör közepén áll a zombi, aki gyorsan kigondolja, hogy kinek az ember alakját szeretné felvenni és viszonylag lassan elindul az áldozata felé. Amikor a lehetséges áldozatnak nyilvánvalóvá válik, hogy őt akarja megtámadni, akkor segítséget kérhet egy másik játékostól még pedig úgy, hogy egyértelműen a másik szemébe néz. Ha a másik játékos is veszi a lapot, vagyis felveszi a szemkontaktust, akkor megmentheti őt. Ebben az esetben oda kell futnia a zombihoz és megérintenie a karját még mielőtt túl késő lenne. Ha ez sikerül, akkor a zombi marad és másik játékost próbál megtámadni, ha nem sikerül, akkor a zombi sikerrel jár és ő visszaváltozik emberré és egy másik vámpírral folytatódik a játék.
- A játék lezárása: Ez a játék befejezhetetlen, mindenképpen érdemes addig játszani, amíg jó pár vámpír állhat középen.
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Kinek sikerült felvennie a szemkontaktust, hogy megmentsék? Ki mentett meg valakit? Kinek sikerült vámpírként valakinek az ember alakját felvennie? Ki hogy érezte magát?
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már többször játszuk ezt a játékot a gyerekekkel, akkor meg lehet próbálni azt a verziót is, hogy két vámpír legyen középen.
- A játékvezető speciális feladatai: Szerintem játékvezetőként arra szükséges figyelni, hogy a kör közepén lévő vámpír viszonylag lassan haladjon. Ha nagyon gyors, akkor azt azonnal jelzem.
- Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot a legutóbbi továbbképzésemen hallottam, ha nem is ebben a verzióban. (2020.03.05-07 Tehetséggondozás, Balogh Irma és Baráth Szabolcs), a másik, hogy ezt a képzést már nyáron elkezdtem, de sajnos a vizsgafeladatot nem csináltam meg akkor, most szeretném, ha már ennyire ráérnek a tanárok:). A képeket viszont még nyáron készítettem és küldöm a megadott e-mail címre hamarosan.
- A foglalkozásról készült fotó/videó:
- A Játékot lejegyezte: Belovai Ildikó