JÁTÉKRA FEL!

Bella Józsefné: Csatára fel!

  1. A játék neve, címe: Csatára fel!
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködő képesség, figyelem és csapatszellem fejlesztése. Versenyszellem erősítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a gyerekek figyelmét, hogy futás közben vigyázzanak egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: bója, szalag, „bomba”
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktér berendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Résztvevők segíthetnek a játéktér berendezésében és a csapatok kialakításában.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szétosztjuk egyenlő létszámú csapatokra a játékosokat. Az egyik csapatra szalagot adunk, hogy könnyebben meg tudjuk különböztetni egymástól a gyerekeket. A játéktéren kb. 10-12 méterre, egymással szemben, párhuzamos vonal mentén felállítjuk a bójákat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két végvár katonáiként harcoltok egymással. Párbajozni fogtok, ki a gyorsabb vitéz. A várvédők a bástyák mögött felsorakoznak egymás mellett. A kezdő csapat első támadó vitéze megkapja a bombát és átfut az ellenséghez, akik előre nyújtott karral és felfelé fordított tenyérrel várják a párbajra hívót. A támadó vitéz az ellenfél tagjainak megérinti a kézét a bombával, majd egyiküknek, akit csatára hív beleteszi a tenyerébe a bombát. Utána visszairamodik a várába. A kihívott (akinek bomba van a kezében,azaz kapta a bombát), igyekszik utolérni és megfogni a támadót. Ha sikerült elkapnia, visszahozza és az ő foglya lesz. Ha nem tudta elfogni, akkor ő lesz a támadó katona (aki a bombát adta) foglya. A fogoly csak annak a háta mögé állhat, aki megfogta, vagy aki kihívta csatára. A várakból a katonák felváltva támadnak. Ha olyat hívnak csatára, akinek foglya van, és ő nem tudja megfogni a támadót, akkor a kihívott katona minden foglya visszamehet a saját várába a csapatához, vagyis a foglyai kiszabadulnak. Akkor is ez történik, ha a támadót elkapják, akkor az ő foglyai szabadulnak ki.
  18. A játék lezárása: Az a csapat győz, amelynek a játék végén (amikor már mindenki hívogatott csatára) több foglya van.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megbeszéljük ki, hogy érezte magát a játék során. Mi vezetett a sikerhez? Mit tennél legközelebb másképpen?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több „bombával” is lehet játszani. Vagy a támadó játékos zászlót visz, majd a kihívott élé rakja, akinek fel kell vennie és ezután kergeti az ellenfelet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető irányítja, hogy melyik várból, ki lesz a támadó.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon jól érezték magukat a gyerekek a játék során.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bella Józsefné