„„Él egy gonosz boszorkány, aki rengeteg varázslatot ismer. Akár egyetlen kacsintásával szoborrá tud változtatni bárkit. Egyetlen módon lehet csak megállítani, mégpedig úgy, ha 3 ifjú harcos kacsintás közben rajta kapja, mert akkor elveszíti a varázserejét.” Kiválasztok egy játékost úgy, hogy a többiek ne tudják ki az. Egy kalapból mindenki kihúz egy összehajtott papírt. Mindenki megnézi, hogy mit húzott, de nem mutathatja meg másnak. Aki a cetlijén egy „seprűt” lát, az lesz a boszorkány. Megkérem a játékosokat, hogy üljenek körbe és folyamatosan keressék egymás tekintetét. A kiválasztott játékos (boszorkány), rákacsint a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a boszorkány rákacsintott, azt elvarázsolja és szoborrá változik. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman szobrok lesznek. Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. „
Bekker Zsuzsanna
Célcsoport: 5-9