„A játék megnyitása, nyitánya: Kiválasztok egy játékost úgy, hogy a többiek ne tudják ki az. Egy kalapból mindenki kihúz egy összehajtott papírt. Mindenki megnézi, hogy mit húzott, de nem mutathatja meg másnak. Aki a cetlijén egy „seprűt” lát, az lesz a boszorkány. A játék menete, játékszabályok: Megkérem a játékosokat, hogy üljenek körbe és folyamatosan keressék egymás tekintetét. A kiválasztott játékos (boszorkány), rákacsint a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a boszorkány rákacsintott, azt elvarázsolja és szoborrá változik. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman szobrok lesznek. A játék lezárása: Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek. „
Bekker Zsuzsanna
Célcsoport: 10-14