JÁTÉKRA FEL!

Békefi Laura: Szembekötős

  1. A játék neve, címe: Szembekötős
  2. A játék pedagógiai célja: Szórakozás, figyelem, koncentráció, bizalom fejlesztése, hallás utáni tájékozódás fejlesztése
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya:
  17. A játék menete, játékszabályok: Szembekötős játék Kerettörténet: Képzeljétek el, hogy most vettek fel benneteket az FBI-hoz és le kell tenni még egy utolsó vizsgát, hogy terepen tudjatok dolgozni. Játékleírás: Ezt a vizsgát csak párban lehet megcsinálni. A feladat az lesz, hogy az egyik félnek be kell kötni a szemét, míg a másiknak végig kell majd vezetnie egy pályán, amit majd én fogok lerakni. Egy szalag mentén vezet majd végig a társunk, úgy hogy fogja a kezünket és közben mondja, hogy jobbra, balra vagy egyenesen kell menni, mekkorát lépjen stb. Csak foghatja a másik kezét irányítani nem irányíthat vele. Aki rálép a szalagra az automatikusan megbukott a vizsgán. A cél, hogy minél hamarabb végigvezesd a másikat a kijelölt útvonalon. Mivel itt csak két pár van, ezért az fog továbbmenni a vizsgán, aki gyorsabban ér célba. Ha többen játszuk, akkor meg lehet adni egy időkorlátot, természetesen ezt érdemes előtte a játékvezetőnek kipróbálni, hogy mennyi az a minimum idő, ami alatt végig lehet menni az adott játékvezető lerakott pályáján.
  18. A játék lezárása:
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás:
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Békefi Laura