JÁTÉKRA FEL!

Beer Katalin: Fészekbe a fiókával! A Zsámolylabda c. sportjáték alapján

  1. A játék neve, címe: Fészekbe a fiókával! A Zsámolylabda c. sportjáték alapján
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés fejlesztése Koncentráció fejlesztése Helyzetfelismerés fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelemfelhívás a kerülendő helyzetek felsorolásával A szabályok pontos betartása Elsősegély doboz a közelben
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1 zsámoly, 1 labda, kréta, a csapat felének: egyszínű mez
  12. Technikai igény: síp
  13. Az előkészítés feladatai: A nagy kör megrajzolása, a zsámoly középre állítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A mezek és a labda előhozatala a szertárból
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék címe: Fészekbe a fiókával! Mivel ez csapatjáték két csapatot választunk! A fióka a labda lesz, a fészke pedig a megfordított zsámoly. Ezt egy 6 m átmérőjű kör közepére helyeztem. A két csapat tagjai elszórtan, vegyesen helyezkednek el a kör mentén.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék indításához a két csapat egy-egy játékosa hátat fordít egymáskat, közöttük a játékvezető feldobja a labdát. Megpróbálják elütni. Amelyik csapathoz kerül, ők kezdik a játékot. Cél: belejuttatni a fiókát a fészekbe, azaz a körön kívülről beledobni a labdát a zsámolyba. Pontot ér: ha a labda a zsámolyban marad, vagy ha belekerült, de kipattan. A labda zsámolyba juttatását 3 átadás előzze meg! A másik csapat játékosai próbálják a labdaelkapást, rádobást a kezükkel megakadályozni. Érvénytelen a pont, ha a másik csapat játékosa szabálytalanul jutott a labdához, ha a dobó belép a körbe. A labdát 5 másodpercnél tovább tartani nem szabad. Az a csapat győz, amelyik többször juttatta a fiókát a fészekbe.
  18. A játék lezárása: A, A játékidő meghatározásával. Pl. 10 perc B, Elért találat meghatározásával Pl. 10 találat
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret. Miben voltak ügyesek? Miben kell fejlődniük?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A két csapat a körön belülre küld egy-egy embert (kányák), akik zavarják a ellenfelet a dobásban.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A vitás esetekben dönteni vagy feldobásból indítani a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Beer Katalin