JÁTÉKRA FEL!

Bazsek-Kiss Szilvia: Counting flowers Angol órán játsszuk

  1. A játék neve, címe: Counting flowers Angol órán játsszuk
  2. A játék pedagógiai célja: A már meglévő tudás ( összeadás kivonás a 20-as számkörben) ismétlése, gyakorlása, biztossá tétele játékosan angol nyelven. Nevelési cél: csapatmunka, szórakoztatás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Már a játék elején tisztázom a gyerekekkel hogy amikor a rutin megszerzése a cél ne vágjanak egymás szavába, figyeljenek egymásra, egymás után mondják a műveleteket. A számokat valamint azt hogy + – és = csak angolul mondhatják.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Dobozos üdítős vagy tejes kupakok, kétféle színben ( jelen esetben narancssárga 6 db és fehér 36 db). Valamint a játékosok számától függően méhecskés fejdísz a jó hangulat kedvéért.
  12. Technikai igény: Szükséges ülő alkalmatosság ( szék ) de kipróbáltuk udvaron fűben is a hitelesség kedvéért.
  13. Az előkészítés feladatai: Kipakolni a virágok belsejét ( narancssárga kupakok 6 db ) kb. 15 cm re egymástól az asztal közepére és a szirmokat ( fehér kupakok 36 db ) közelebb az asztal széléhez. Kiosztani a méhecskés fejdíszeket.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindig a gyerekek pakolják ki a szükséges eszközöket, kellékeket úgy ahogy én kérem, ezzel hangolom őket rá a játékra és próbálják kitalálni a feladatot. Számukra ez a legizgalmasabb rész! Ebben a játékban a kupakok nagy százalékban nem arccal kerülnek az asztalra mivel egy dobozból borítjuk ki őket ezért amikor megfordítják már angolul mondják a számokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ezt a kerettörténetet mondtam el a gyerekeknek a játék előtt: A virágokkal teli rét felett repül Maja a szorgos méhecske, aki a lehullott virágszirmokat ha a megfelelő virághoz illeszti, a virágok újra életre kelnek, így a rét még színesebb és illatosabb lesz. Legyetek Ti is szorgos méhecskék és segítsetek Majának. Ennek a mesének a 2 mondatból álló angol változatát is ismerik a gyerekeim.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az alap feladat 1. feladat célja a rutin megszerzése. Mind a 6 narancssárga kupak az asztalon van. Ezek köré gyűjtik a fehér kupakokon lévő műveleteket, egymás után vesznek fel egy fehér kupakot, mondják angolul , teszik a megfelelő narancssárga kupakhoz addig míg a fehérek el nem fogynak. Ha úgy ítélem meg hogy kellően begyakorolták jön a következő feladat. 2.feladat Párban dolgoznak. Annyi narancssárga kupakot teszek az asztalra ahány pár van. Pl. ha 6 gyerek játszik akkor 3 narancssárga kupakot. Minden párnak egy narancssárga kupakja van. A győztes pár az aki a leggyorsabban és hibátlanul kirakja a virágot. Itt figyelnem kell arra hogy a gyerekek jól mondják-e a számokat angolul. 6 gyereknél próbáltam, ott működik, ki tudom szűrni ha valaki nem jól mondja a számot. Párban bátrabban dolgoznak jobban növelem az önbizalmukat és kellő gyakorlás után jön a 3. feladat. 3.feladat Ismét egyedül dolgoznak, 1 db narancssárga kupak van az asztal közepén, az kap pontot aki a leghamarabb mondja a helyes műveletet angolul. Egymás szavába vágni tilos, ha valaki elkezdi akkor meg kell várni a többieknek hogy jó lesz e. Ha hibázik nem kap pontot. De kijavítjuk és elmondjuk a helyes megoldást. Azzal nehezítem a feladatot, hogy lerakok még egy narancssárga kupakot, mellyel az a célom, hogy a gyerekek nem tudják hogy melyik számhoz keressék a műveletet csak akkor ha mondom a számot angolul. Pl. 6 és a 8 as narancssárga kupakok játszanak akkor azt mondom Eight és akkor a nyolcashoz kell keresni a műveletet. 3 narancssárga kupakkal játszottunk ami igen jó figyelemfejlesztős feladat lett.
  18. A játék lezárása: A játék végére minden gyerek szerezzen biztos tudást mind matematikailag mind idegen nyelven.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséret mindenképpen, ha kisebbekkel játszanék akkor méhecskés jutalom kártyát csinálnék nekik.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tovább nehezíthető a játék ha több kupak van és a számkört bővítjük.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Egyszerre kell figyelni a helyes kiejtésre és az eredményre is.
  22. Egyéb/megjegyzés: Szívesebben dolgoznak a gyerekek ezekkel a virágszirmokkal mintha diktálnám a műveleteket.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bazsek-Kiss Szilvia