JÁTÉKRA FEL!

Baumann Erika: Postásjáték

  1. A játék neve, címe: Postásjáték
  2. A játék pedagógiai célja: tér-orientáció fejlesztése, bizalomjáték, figyelem- fegyelemfejlesztő, kapcsolat- és empátiafejlesztő
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek a bekötött szemű társra, ne durván indítsák el, és biztonságban érezhesse magát fogadáskor is.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy sál vagy kendő
  12. Technikai igény: Kényelmes ruházat és cipő
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín átrendezése, hogy ott megfelelő méretű kört alakíthassunk.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nincs rá szükség. Esetleg egy önként jelentkező, aki először vállalja a csomag szerepét.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Álljunk körbe! Mi most mind postások vagyunk. Az a feladatunk, hogy a feladott csomagot biztonságban eljuttassuk a címzetthez. Kérek egy önként jelentkezőt a csomag szerepére. A csomagnak bekötjük a szemét, és valaki elindítja a körben egy társához. Amikor megérkezik, még kétszer vagy háromszor ismételjük ezt. A végén levesszük a szeméről a sálat, és megkérdezzük, merre járt.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. Egy önként jelentkezőnek bekötöm a szemét, majd egy társa elé állítom. Ennek a játékosnak fel kell vennie a szemkontaktust egy másikkal, majd ha ez létrejött, óvatosan útnak kell indítania a csomagot. A címzettnek kinyújtott kézzel kell várnia a társát, majd újból útnak indítania. Ezt megismételjük kétszer-háromszor, majd miután levettem a kendőt, megkérdezem, merre járt. Ha elmondta, újabb játékos következik.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor már mindenki kipróbálta a csomag szerepét, aki akarta, illetve, amikor már látom, hogy nem köti le a gyerekeket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat , megköszönöm a részvételt, és megkérdezem, hogyan érezték magukat, mint feladók, címzettek, esetleg csomagok.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyszerre több csomag útnak indítása. (Fokozott figyelem kell hozzá, mert nagyobb a balesetveszély.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemesebb először csak két vagy három helyre küldeni a csomagokat, majd, ha már ügyesen megy, emelni a küldések számát.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Baumann Erika