JÁTÉKRA FEL!

Battáné Czigány Nikolett: Bénító Baziliszkusz

  • A játék neve, címe: Bénító Baziliszkusz
  • A játék pedagógiai célja: Stressz oldás, jókedvű légkör kialakítása, koncentráció javítása
  • A játék jellege: Egyéb
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet, hogy a játék során figyeljenek a saját és társaik testi épségére, tantermi padok eltolása, székek biztonságos távolságra való elhelyezése
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 14+
  • Játékidő: 10-15 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: Kalap (játékvezetőnek), pókerkártya
  • Technikai igény: székek
  • Az előkészítés feladatai: Tanterem elrendezése, kellék előkészítés
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek a termet berendezni, de nem feltétel.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom, hogy mennyi és milyen játékokat fogunk játszani, majd elkezdem a játéksoromból az első magyarázatát. Elmondom, hol helyezkedjünk el, elmondom a kerettörténetet és a szabályokat, melyeket a játék során finomíthatok vagy javíthatok is.
  • A játék menete, játékszabályok: Játékvezetőkén elmondom, hogy a Bénító Baziliszkusz játék hogyan is zajlik. Mindenki leül a körben elhelyezett székekre, és én (játékvezető) bemutatkozom. Megkérdezem, hogy ki az, aki nem ismeri a Harry Potter regényeket. Ha van ilyen, akkor röviden felvázolom, hogy ki is Dumbledore, ki vagy mi az a Baziliszkusz és kik a Roxfort tanulói (játékosok). Elmesélem, hogy a Baziliszkusz gyilkos pillantással (kacsintással) képes lebénítani az áldozatát, aki cselekvőképtelenné válik a játék során. A gyilkos kilétét úgy osztom szét, hogy mindannyian húznak egy kártyalapot (amit csak nekem mutatnak meg) és aki az Ászt húzza, az lesz a gyilkos. Ha kitalálják ki az, akkor új kártyákat húznak. Minden tanonc árgus szemekkel figyeli, ki lehet a Baziliszkusz és minden jelre másvalakinek a szemébe kell nézni, ezt teszi a Baziliszkusz is, de ő kacsintásával lebénítja az ellenfelét (ezáltal kiesik a játékból). Amikor néhány tanonc sejteni véli, ki a Baziliszkusz, akkor kézfeltartással jelzik Dumbledornak. Ha már hárman is sejtik, hogy ki az elvarázsolt lény, akkor egyszerre rá kell mutatniuk a gyanúsítottra. Amennyiben mindhárman egy valakire mutatnak, akkor az a valaki, szintén lebénul és kiesik a játékból, még akkor is, ha az nem a Baziliszkusz. Ha vétenek, és nem mind a hárman egy emberre gondolnak, akkor ők maguk esnek a mágia fogságába és kiesnek a játékból. Amennyiben a Bazliliszkuszra tippelnek, akkor közös varázslattal sikerül hatástalanítani a kígyó bénító tekintetét és ők nyernek. Ha a Baziliszkusszal együtt már csak hárman maradnak játékban, akkor a kígyó nyer és mindenki lebénul körülötte.
  • A játék lezárása: Elmondom, hogy mikor van vége a játéknak. Ha a Baziliszkusszal együtt 3 játékos maradt, vagy ha háromszor sikerül kitalálni, hogy ki vagy kik a Baziliszkuszok.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mivel felnőtteknél játszottam, így dicséret és a büszkeség a jutalom. Gyerekeknél korosztály függő.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 2 kígyó bevonása (két Ace lap kiosztása)
  • A játékvezető speciális feladatai: Figyelmeztetni az időre, balesetveszélyes helyzetekre felhívni a figyelmet, játékkommentálás és a fair-play betartatása. Figyelni, hogy mikor jelzik hárman, hogy ki a gyanúsított.
  • Egyéb/megjegyzés: Ha valaki nem tud kacsintani, két szemmel pislogjon nagyot, vagy óvatosan biccentsen a fejével
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Battáné Czigány Nikolett, (cziganynikolett11@gmail.com)