JÁTÉKRA FEL!

Basáné Fendler Éva: Térfelosztás

  1. A játék neve, címe: Térfelosztás
  2. A játék pedagógiai célja: Kapcsolatok árnyalása, mélyítése; metakommunikáció tudatosa használata; egymásra figyelés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helyváltoztatáskor a játékosok figyeljenek egymásra!
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékre.
  12. Technikai igény: Zene lejátszására alkalmas eszköz bekészítése, előre kiválasztott, kellemes zenével, kellő hangosítással.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, a biztonságos játéktér kialakítása. A technikai eszköz beállítása, zene kiválasztása. A játékszabály ismertetése a játékosokkal.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszín megismertetése, hogy otthonosan érezzék magukat benne. Visszajelzés kérése a szabályok megértéséről.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kellemes, halk zeneszóra szabad mozgás a térben.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ha oldott a hangulat, semelyik gyerek nem feszült, látszik, hogy mindenki biztonságosan mozog, a zenét le kell kapcsolni. A játékszabályban ismertetettek szerint a a zenét újraindítjuk, és bizonyos idő után újra kikapcsoljuk. Amíg a zene szól, a játékosok a téreben szabadon mozognak. A zene elhallgatásakor minden játékos megáll ott, ahol van. Ekkor a rendelkezésre álló játékteret – nagy valószínűséggel – a játékosok egyenetlenül töltik ki. Rövid időn belül (a játékosok számának függvényében 20-40 másodperc) el kell érni a tér lehető legegyenletesebb kitöltését. A játékosok nem adhatnak szóbeli utasítást, nem érhetnek egymáshoz, egymást kizárólag szemkontaktussal irányíthatják. A játékvezető az idő lejártával jelzi, hogy vége a játéknak, és a játékosok bevonásával értékeli, hogy mennyire volt sikeres a feladat végrehajtása. Ezután a játék újra indul.
  18. A játék lezárása: A kezdetben megállapított ismétlésszám után (pl 5 forduló) a játéknak vége van.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető a játékosokkal értékeli, hogy az ismétlések után javult-e a speciális kommunikáció hatékonysága, és ezáltal a tér egyenletes kitöltése. A játékvezető megköszöni a részvételt, és megkérdezi, hogyan érezték magukat a játékosok.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A térkitöltést nem a fotón látható rácsos kitöltéssel, hanem szabályos kör kialakításával lehet nehezíteni. A játékszabály többi része változatlan marad.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Minél jobban megy a játék, annál kevesebb időt hagy az elrendeződésre (a tér szabályos kitöltésre). Folyamatosan figyel a játékosok fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon szeretik ezt a játékot, főleg, ha a kedvenc zenéikre mozoghatnak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Basáné Fendler Éva