- A játék neve, címe: Katonák
- A játék pedagógiai célja: A résztvevők figyelem koncentrációjának növelése, a sorakozó gyakorlása, bemelegítés futással
- A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
- A baleseti kockázat szintje: Közepes
- Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívtam a figyelmet arra, van elég hely, ne lökjék meg egymást, figyeljenek arra, ne ütközzenek össze!
- Résztvevők száma: 21-30
- Résztvevők életkora: 7+,10+
- Játékidő: 5-10 perc
- Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
- Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
- Kellékigény: síp
- Technikai igény: nincs
- Az előkészítés feladatai: A játékhoz nem szükséges előkészület. A játék elkezdése előtt a játékosok leültek körülöttem a játék ismertetéséhez
- Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
- A résztvevők bevonásának lehetőségei: a szabály ismertetésnél bemutatják a feladatot
- A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt ismertettem a játé szabályát, felhívtam a figyelmet a balesetveszélyre, ismertettem a teremnek képzeletben milyen részei vannak (képzeletbeli zászló: kosárpalánk, előtte a hatos vonalig a zászlófelvonás helye, a terem végén a sárga vonal mögött a menedék támadás esetén, sorakozó előttem, ahogy óra elején szoktuk) A parancsnok én voltam Az egyes feladatokat bemutattam, próbajátékot játszottunk
- A játék menete, játékszabályok: A játékosok futnak, járkálnak a teremben, egy helyben állni nem lehet! Sípszóra kapnak egy utasítást, amelyet végre kell hajtani szabályosan, gyorsan a terem megfelelő részében. Sorakozó!- előttem, nagyság szerint, kihúzva magukat, mozdulatlanul, mint a katonák vigyázz álásban Zászlónak tisztelegj!- a hatos vonalon belül a zászló felé fordulva összezárt lábbal, magukat kihúzva, tisztelegni Támadás!- a sárga vonal mögé elbújni, guggolva, fejükre kulcsolt kézzel
- A játék lezárása: Aki eltéveszti a feladatot, vagy utolsónak végzi el, kiesik. A következő játékban a győztes lehet a parancsnok
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Visszajelzés a balesetmentes játékért, a győzteseknek, a fegyelmezett hang nélküli játékért, a pontos feladatvégzésért, elvégre ők katonák, az életük veszélyben foroghat…Fegyelmezett magatartás!!-ért dícséret
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: több parancsot is lehet adni, pl: „Lépés indulj!”- ahol van épp kihúzott háttal, térdemeléssel helyben jár,( bal-jobb-bal-jobb-bal!)
- A játékvezető speciális feladatai: A pontosság, precíz „feladatvégzés” a parancs alatt, a balesetre felhívni a figyelmet
- Egyéb/megjegyzés: idén kerültem ebbe a negyedik osztályba, az óra eleji sorakozó mindig sokáig tartott, a pár percre kihúzzuk magunkat, az Osztály vigyázz! nem ment mindig jól, ezért találtam ki ezt a játékot, hogy ezen javítsunk sikerült
- A foglalkozásról készült fotó/videó:
- A Játékot lejegyezte: Barta Judit