„(A játékvezetőnek ismernie kell, hova kerül a piros hetes, hogy tudjon vigyázni a játék tisztaságára.) Szmöre, a róka a vadludakat egyesével gyűjti a barlangjába. Minden játékos körben ül, aki a piros hetest húzza, az lesz a róka, a többiek a vadludak. A kártyákat begyűjtjük. (Vagy titokban kell tartaniuk mit húztak, vagy: aki akar, állíthatja magáról, hogy rókát vagy vadludat húzott, attól függetlenül, hogy valójában azt húzta-e. Vagy elhisszük, vagy nem…) .Akire a ravaszdi rákacsint, az már a foglya lesz. Csak három lúd elég erős a róka legyőzésére. Ha egy lúd rájön, ki a róka, felteszi a kezét, jelentkezik, de nem árulhatja el, ki a gyanúsított, különben kiesik. Mikor már három lúd összejött, háromra rá kell mutatniuk arra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha összesen már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert, mert már nincs három vadlúd, aki legyőzze, és kiszabadítsa a többieket. Ha a pedig lefülelik a rókát, akkor a ludak nyernek. (Változat: az egyik kártya kihúzása jelentheti a törpét. A törpe nem gyanúsíthat, nem árulhatja el, hogy törpe, de ő is figyel a játék tisztaságára. Vagy ilyesmi.)”
Barsi Tekla
Célcsoport: 5-9 év