A játék neve, címe: Szivárvány
A játék pedagógiai célja: A játékban résztvevők nevének tanulása, gyakorlása színek megnevezésével, zenei hallás fejlesztése énekkel.
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a figyelmet, hogy az ejtőernyő emelése közben ne hirtelen mozdulatokat végezzenek, mert elránthatják egymást.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: 1 db szivárvány ejtőernyő, napocska kesztyűbáb
Az előkészítés feladatai: A terem közepére helyezem az összehajtott ejtőernyőt, a kezembe veszem a napocska kesztyűbábot.
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérem a gyerekeket, hogy segítsenek kinyitni az ejtőernyőt, kiteríteni a terem közepére.
A játék megnyitása, nyitánya: Megkérem a játék résztvevőit, hogy fogják meg az ejtőernyőt az egyik színnél, forduljanak menetirányba, és induljanak el az ejtőernyő körül énekelve a Süss fel nap kezdetű dalt.
A játék menete, játékszabályok: Séta az ejtőernyő körül énekelve, majd a dal végeztével (egyidőben a napocska kesztyűbáb felemelésével ) mindenki álljon meg. A játékvezető megnevez egy színt pl. zöld. Akik a zöld színen állnak, egymás után megmondják a keresztnevüket. Utána ismét körbejárnak, de visszafele, majd hasonlóan az előzőekhez, (a jel felemelése után) így tesznek míg minden szín és mindenki sorra nem kerül.
A játék lezárása: A játékoknak akkor van vége, ha minden szín sorrakerült, és mindenki megmondta a nevét.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, és megkérdezem tetszett-e nekik a játék. Esetleg ha valakinek nem tetszett, megkérdezem hogy miért.? Megkérdezem, szeretnék-e máskor is eljátszani.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már jól tudják egymás nevét, a saját nevük helyett mondhatják annak a nevét, aki ugyanolyan színűn áll, mint ők.
A játékvezető speciális feladatai: A körbejárás ne váljon futássá. A visszafele indulásnál figyelem, hogy mindenki egy irányba induljon. Ha több a játékos, ugyanazon a színen többen mondanak nevet.
A játékot lejegyezte: Barsi Ágnes