JÁTÉKRA FEL!

Barna János

„Kedveseim! A mai délutánon egy vidámparki várás forgatagába foglak elvezetni benneteket. A napocska kellemesen süt ezen a délutánon, vattacukor illata száll a levegőben, az óriáskerék árnyéka táncolva úszik át az ösvényen, kintornások muzsikája és rikkancsok kiáltásai olvad össze. Minden csillog, minden vidám, mindenki jól érzi magát, mint ahogy egy efféle parkban lenni szokott. Az egyik ösvény mellett árusok kínálják portékájukat. Rögvest az első helyen egy léggömböt kínáló bácsi ül aggódva. Szegénynek ma nincs szerencséje. Az egyik léggömb a sok közül tüskét rejt magában, és veszélyt jelent a többiekre. Jó lenne segíteni a bácsinak, hogy idejében kiszedhesse a tüskét, nehogy minden más árúja tönkremenjen. A játékban ti fogjátok eljátszani a lufikat. Kezdésnek kisorsoljuk kártyával, hogy ki legyen a tüskés lufi, de ezt nem árulhatja el magáról. A tüskés lufinak az lesz a feladata, hogy a körben ülő társai közül valakire észrevétlenül rákacsint – ez a kacsintás lesz a tüske szúrása. A többiek figyelnek, ha valakit kiszúrt – vagyis lekacsintott – a tüskés lufi, jelzi, hogy kilyukadt és szépen halkan "leenged". Mindenkinek figyelnie kell a játék alatt, ha a tüskés lufi kacsintását mások is meglátják, akkor tehetnek javaslatot a lufiárús bácsinak, hogy melyik léggömböt kell kivennie a kötegből. Javaslatot tenni akkor lehet, ha már legalább 3 játékosnak van ötlete. Ekkor megállítom majd a döfködést és a tippelőknek egyszerre kell mutatni arra, akiről azt feltételezik, hogy a többi lufi leeresztésért felelős. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha nem, akkor nem történik semmi folytatódik a játék, de vigyázniuk kell, mert a tüskés lufi esetleg vdászni fog rájuk. A játéknak akkor van vége, ha eredményesen leleplezték a tüskés lufit, vagy ha a tüskéssel együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna.”

Barna János
Célcsoport: 10-14 év