JÁTÉKRA FEL!

Barna Ágnes: Kiborult a festékes vödör

  1. A játék neve, címe: Kiborult a festékes vödör
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem fejlesztése, téri irányok tudatosítása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelni kell egymásra, nehogy összeütközzenek, vagy a szék mellé üljenek.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Színes karkötők, legalább kétféle, de négynél nem érdemes többet választani.
  12. Technikai igény: Székek a csoport létszámának megfelelően, -1fő.
  13. Az előkészítés feladatai: Székek körberakása, karkötők jobb kézre felrakása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Színes karkötők kiválogatása, székek elhelyezése körbe.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Festékországban a színek katonásat játszanak, tanulják a helycserés támadást, és gyakorolják a jobbra – balra irányt. Most két szín fog játszani. A csapat egyik fele, mondjuk sárga, a másik fele legyen piros. Mindenki leül a székekre, csak a játékvezető marad középen és kiosztja a karkötőket, ő is választ egy színt magának.ás
  17. A játék menete, játékszabályok: Érdemes a színeknek felváltva ülni egymás mellett, így már az elejétől keveredősebb a játék. A játékvezető középre áll, mond egy színt, ők felállnak, és gyorsan egy másik helyre ülnek át. Ha ez a szín a játékvezetőé is, ő is beül a körbe, így más marad állva. Ha azt mondják, hogy „Kiborult a festékes vödör”, akkor mindenki más helyre kell, hogy átüljön. Első nehezítés: Aki középen áll, bármilyen szín bemondásakor leülhet a körbe. Második nehezítés: Amikor, elsőnek a játékvezető, mond egy színt, most nem mehetnek akár merre, hanem csak meghatározott irányba, jobbra, vagy balra, egy székhelyet. Ez a legnehezebb, mert itt már figyelni kell a pontos utasításra, nem lehet össze-vissza menni. A „Kiborult a festékes vödör”; itt is szabad mozgást ad.
  18. A játék lezárása: Bármikor befejezhető a játék, nincs rá, de lezárásként a játékvezető adhat olyan utasítást, hogy: „a színek, megint felváltva üljenek egymás mellett!”
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalmazhatjuk a résztvevőket hasonló színű cukorral, mint amik a játékban voltak a színek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet négy színnel is játszani, de akkor nem jobbra-balra, hanem „Kitud többet a színekről?” játékká is változtathatjuk. Négy szín játékosainak fele, széken ülnek, mögöttük állnak az ellenfelek, a színek másik fele. Körbe megy egy plüss játék, mindenkinek a saját színével kell mondani egy hasonlatot. Ha rosszat mondanak, vagy nem jut eszükbe semmi, amíg 3-ig számolunk, akkor az ellenséggel helyet cserélnek. Azok a színek győznek, akik többen ülnek a körben. Nehezítésként a hátuk mögött állók, rossz válasszal zavarhatják az előttük ülőket, de nem bekiabálással, hanem súgással.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető segít a gyermekeknek a szabályok betartásában, a téri irányok tudatosításában.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Barna Ágnes, (barnagi@citromail.hu)