JÁTÉKRA FEL!

Barcsikné Weinhardt Éva: Mit látsz a szememben?

  1. A játék neve, címe: Mit látsz a szememben?
  2. A játék pedagógiai célja: A fiatalok megtanulnak érzékenyen egymás szemébe nézni és a tekintetből olvasni, közelebb kerülnek ezáltal egymáshoz, könnyebben kialakulnak így bizalmi viszonyok.
  3. A játék jellege: Bizalmi
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: nincs
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: nincs
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A játékszabály ismertetésének metódusára kell csak felkészülni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nincs rá lehetőség
  16. A játék megnyitása, nyitánya: : A csapat körbeáll, egy önként jelentkező kimegy a teremből, miután ismertettük vele a szabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék működése egyszerű, a körbeállók megfogják egymás kezét, két egymás mellett álló között létrejön egy kapu, mely mindaddig zárva van míg meg nem találja a kereső! Beengedjük a kör közepére a keresőt. Senkinek sem szabad semmilyen gesztussal vagy bármilyen jelzéssel segítenie a kapu keresésében. A körben állók mind erősen koncentrálnak és szemükön keresztül próbálják meg közvetíteni, hogy náluk van e a kapu. Fontos, hogy a kereső mindig a körben állók szemébe nézzen, mert másképp csak nagy véletlen esetében találhat rá a kapura, ez pedig nem helyes. A helyes út, ha tudatosan indul el a kiszemelt irányba és próbálja megkeresni a kaput. (A „ kapu” némán koncentrál arra, hogy itt a kapu. A „kereső”, aki ki akar jutni a körből, az megpróbálja a tekintetekből, a kisugárzásból levenni, hogy hol a kapu.)
  18. A játék lezárása: Ha megtalálta a kaput akkor ezután növelhetjük a létszámot és három ember mehet ki, hogy keresőként visszatérjen. De a kapukat is arányosan kell növelni. Ez azért jó, mert így egyszerre többen is kipróbálhatják, hogy mit tudnak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megtapsoljuk, akinek sikerült megtalálnia a kaput.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Türelem, figyelem, a csend és a motiváció megteremtése. (Elakadás esetén pici segítségadás. Pl Az előbb jó irányba mentél. Melegszik…
  22. Egyéb/megjegyzés: nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Barcsikné Weinhardt Éva