JÁTÉKRA FEL!

Barbalicsné Vigh Márta: Pihenjünk a szigeten!

  • A játék neve, címe: Pihenjünk a szigeten!
  • A játék pedagógiai célja: A koncentráció képesség fejlesztése, szórakoztatás, együttműködés fejlesztése, stressz oldás, csendreflex fejlesztése.
  • A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: nincs szükség biztonsági intézkedésre
  • Résztvevők száma: 8-14
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  • Kellékigény: A játékhoz szükség van egy magnóra, valamilyen könnyűzenére és újságpapírra. Az újságpapír helyettesíthető bármilyen más papírral pl. csomagolópapírral vagy ruhadarabbal is.
  • Technikai igény: A játékhoz egy olyan helyre van szükség, amelyben egy magnó vagy cd lejátszó üzemeltethető.
  • Az előkészítés feladatai: A magnó, kazetta és az újságok előkészítése
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekeknek előző nap elmondom, hogy ha van kedvenc kazettájuk vagy cd-jük, akkor elhozhatják, mert egy új zenés játékot tanulunk.
  • A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekeknek elmondom, hogy ez a játék csak akkor lesz számukra szórakoztató, ha figyelni tudnak arra, amikor a zene elhalkul. Fontos, hogy a társaikkal gyorsan tudjanak együttműködni. A játék kerettörténete: Képzeletben most görögök leszünk. A görög nép nagyon szert táncolni. Táncolnak akár kifulladásig. Igen ám, de ha elhalkul a zene, akkor megpihennek valamelyik szigeten.
  • A játék menete, játékszabályok: Elhelyezünk a földön a játékosok számánál eggyel kevesebb újságpapírt. Dallamos zenét játszunk a magnóról. Mindenki mozog, táncol a „szigetek”(papírok) között. Ha leáll a zene mindenki az újságpapír-szigetre lép. Akiknek nem jut (újságpapír) „sziget” kiesik a játékból. Közben mindig egy újságpapírt elveszünk a játéktérről. Továbbengedjük a zenét, majd ismét csend. Újból ugrás a papírra.
  • A játék lezárása: A játékot akkor zárom le, amikor már csak egy papír maradt egy győztessel. ( A játék során olyan is előfordult, hogy két győztes született, mert mindketten együtt léptek a szigetre.)
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, külön azt, aki a legtovább maradt a játékban. Külön megdicsértem azt a párost, akik a végéig maradtak benn a játékban, de egymással nem lökdösődtek. Megkérdeztem, hogy: tetszett –e a játék? Hogyan érezték magukat? Mindenki örömmel fogadta ezt az új játékot.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot továbbfejleszthetjük úgy is, hogy egy újságpapír szigetre két, három, négy gyerek is ráállhat. Lényeg az, hogy minél többen ráférjenek a szigetre. Itt azt is megfigyelhetem, hogy ki segíti a másikat, ki az erőszakosabb, ki az, aki feláldozza magát a társáért. Fény derülhet a baráti kapcsolatokra is.
  • A játékvezető speciális feladatai: A játék megkezdése előtt célszerű elmondani, hogy a zene alatt, míg táncolnak, vigyázzanak, hogy össze ne koccanjanak. Az is fontos, hogy ne hangoskodjanak, mert akkor nem fogják hallani, hogy mikor halkul el a zene.
  • Egyéb/megjegyzés: A gyerekek lelkesedéssel küzdöttek, hogy bennmaradjanak a játékban. A kiesők buzdították a bennmaradókat, így fény derült a baráti kapcsolatokra is.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Barbalicsné Vigh Márta