JÁTÉKRA FEL!

Bárányné Buzássy Judit: Elvarázsolt kastély

  1. A játék neve, címe: Elvarázsolt kastély
  2. A játék pedagógiai célja: Megfigyelő képesség fejlesztése, azonosság, különbözőség felismerése,kreativitás, közösségi magatartásfejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: : Szőnyeg feltekerése, hogy ne zavarja a játékot
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Konkrét tárgy nem szükséges, de bármi lehet/ pl. hajcsat,kendő…/
  12. Technikai igény: : A játékhoz nincs szükség semmilyen technikai eszközre
  13. Az előkészítés feladatai: Szőnyeg feltekerése, szabad hely biztosítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges
  16. A játék megnyitása, nyitánya: : Kerettörténet mesélése: Hol volt,hol nem volt, a hetedhét országon is túl volt egy kastély .De milyen csoda kastély volt ez? Bárki bemehetett a kapukon, de kijönni már nehéz volt……
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. kört alakítunk 2. egy gyerek kimegy a teremből 3. a körön belül két gyerek eltérő dolgot csinál, tesz magára, más helyzetben áll….stb.,mint a többi 4. a bejött gyerek kitalálja, hogy melyik két gyerek csinál mást, mint a többi Fogjuk meg egymás kezét. Mi leszünk a kastély. Valakit kiküldünk, ő lesz, aki be akar jönni a mi kastélyunkba. Mi beengedjük ugyan, de ha ki akar menni, ki kell találnia, hogy hol lehet a kijárati kapu. Ha ügyes és kitalálja, hogy melyik két gyereknél más valami, mint a többieknél, megtalálja a kaput és mi kiengedjük őt. Mivel ügyesen kijutott jutalmul ő választ maga helyett új játékost, aki kimegy. Miközben a játékos kint van, a termen kívül, csöndben találjuk ki, hogy hol lesz a kijárati kapu és miben fog különbözni a többitől. /Pl. mindenki áll, kivéve a két gyerek (kapu), akik guggolnak.
  18. A játék lezárása: Amikor mindenki kapott feladatot, akkor fejeződik be a játék a kerettörténettel. „Most már megismertük a várat, úgyhogy felszállunk a paripánkra és elhagyjuk mesevilágot.”
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelés játékidő alatt, majd befejezés után külön megdicsérem a jó ötleteket kitalált gyerekeket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több kapu létrehozása, nehezített eltérések
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ötletek adása
  22. Egyéb/megjegyzés: : Egyéni differenciálás lehetőség a feladatoknál
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bárányné Buzássy Judit