JÁTÉKRA FEL!

Bárány Csilla: Találd ki, hogy ki vagyok!

  1. A játék neve, címe: Találd ki, hogy ki vagyok!
  2. A játék pedagógiai célja: Az óvodástársak teljes nevének megismerése, játékos rögzítése
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem igényel komolyabb intézkedést, de a helyszín előkészítésénél, ha ott segítenek a kicsik, hívjuk fel a figyelmet, hogy fokozottan figyeljenek egymás épségére
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A játék nem igényel kellékeket
  12. Technikai igény: A játék technikai támogatás nélkül játszható
  13. Az előkészítés feladatai: Ha teremben játszunk, előre alakítsuk ki a megfelelő nagyságú szabad teret. Az eset-legesen útban lévő bútorokat úgy helyezzük el, hogy a játék közben a gyerekeket vé-letlenül se akadályozza, ne dőljenek el vagy le. A berendezéshez segítségül hívhatjuk a kicsiket, de a tennivalókat és azok módját nagyon pontosan magyarázzuk el, esetleg mutassuk meg nekik.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szükség esetén a gyerekek gondos irányítás mellett segíthetnek a székek, asztalok pakolásában
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék megkezdése előtt minden résztvevő mutatkozzon be a teljes nevén, mondja el a becenevét is. A neveket megismételtethetjük valamelyik névtanulós játékkal pl.: Névkígyó. Kis gyakorlás után a játékvezető ismertesse az új játék szabályait
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak. Egy kiszámolós mondóka segítségével kiválasztjuk az első játékost. Ő lesz a Csiga-biga. Bemegy a kör közepébe, leguggol és a saját kezeivel eltakarja a szemét A körben álló gyerekek erre elkezdik énekelni (és mutogatni) a jól ismert „Csiga-biga told ki…” c. gyerekdalt A dal végén a játékvezető rámutat az egyik résztvevőre, aki erre odamegy a középen guggoló Csiga-bigához, és a hátán ritmusosan kopogva elmondja a felszólító mondó-kát: „Kipp-kopp kopogok Találd ki, hogy ki vagyok!” A guggoló megpróbálja kitalálni a kopogó teljes nevét a.) Ha eltalálja, akkor helyet cserélnek, és újra indul a játék a Csiga-biga daltól b.) Ha nem találta el, akkor megnézheti a kopogtatót és most úgy kell a nevet elmon-dania, hogy közben a név ritmusát is tapsolja. Ezek után helyet cserélnek és újra indul a játék a Csiga-biga daltól.
  18. A játék lezárása: A játék nem versenyszerű, nem kiesésre, a győzelem elérésére van kialakítva, hanem egymás megismerésére, a nevek elsajátítására, ezért a játékot a résztvevők hangula-tának, reakcióinak értékelése alapján a játékvezető állítja le a kellő időben
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető megdicséri a játékosokat és közösen megtapsoljuk egymást. A játék nem igényli az egyéni jutalmazást, de fontos, hogy amikor lehetőség van rá, és jogos-nak tartjuk, dicsérjük a résztvevőket
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már a résztvevők ügyesen megismerik egymást, nehezíteni lehet a játékot azzal, hogy a kopogtató elváltoztathatja a hangját. .
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető folyamatosan kísérje figyelemmel a résztvevők hangulatát, szükség esetén segítsen a kitalálóknak. Fontos feladata, hogy minden résztvevőnek legyen sikerélménye
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bárány Csilla