- A játék neve, címe: Nagy szél fúj
- A játék pedagógiai célja: A kialakult vírus helyzet miatt ügyeletet tartunk. Ebben az időszakban kevesebb gyermek jár az óvodába, és a gyerekek nem a saját csoport társaikkal vannak együtt. Ebben a helyzetben nagy hangsúlyt kell fektetnünk arra, hogy alkalmazkodni tudjanak a kialakult helyzethez. Figyelem, koncentráció, kreativitás fejlesztése,
- A játék jellege: Együttműködési
- A baleseti kockázat szintje: Közepes
- Szükséges biztonsági intézkedések: felhívom a figyelmüket arra, hogy saját és egymás testi épségére vigyázzanak, hogy a balesetet elkerüljük! Nem lökünk ki senkit a körből, az állhat a körbe, aki először oda ér.
- Résztvevők száma: -8,8-14,15-20
- Résztvevők életkora: -5,5+
- Játékidő: 5-10 perc
- Helyszín: A játék bárhol játszható
- Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
- Kellékigény: kréta
- Technikai igény: nincs rá igény
- Az előkészítés feladatai: a játszó hely megtisztítása
- Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
- A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen hozzuk ki az udvari játékokat, labda, aszfalt kréta stb.
- A játék megnyitása, nyitánya: A ,,ki játszik ilyet, majd megmondom milyet!,, mondókával keltem fel az érdeklődésüket, és hívom játékba a gyerekeket.
- A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak, egyikük a körön belül. Önként jelentkezőt kérek, aki beáll a kör közepére. A hátuk mögé kört rajzolok aszfalt krétával, majd megkérem őket, hogy álljanak a kis körökbe. Mindenkinek jut egy kör csak a középen állónak nem. Ő lesz a „nagy szél”. Akire ráfúj, annak el kell mozdulnia a helyéről. Azonban ez a szél nem mozdít el mindenkit csak azokat, akire ráillik a leírás, amit ő mond. pl. nagy szél fúj mindazokra, akiken…. „kék nadrág van”. Akire illik a meghatározás annak helyet kell cserélni egy másik játékossal. Természetesen a középen állóra is igaz legyen az állítás. Ha azt mondja, hogy „hurrikán” akkor mindenkinek helyet kell cserélnie. Aki nem talál helyet az lesz a következő „nagy szél” Senki nem mehet vissza az előző helyére és a mellette lévőre sem.
- A játék lezárása: Törekszek arra, hogy mindenki legyen legalább egyszer a kör közepén. Ha már kifogytak az ötletekből, és nem tudnak új meghatározást mondani, én vetek véget a játéknak.
- Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: megdicsérem őket a játék végén és megkérdezem, hogy tetszett nekik ez a játék és játszunk-e máskor is ilyet.
- Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: ha már jól megy a játék a külső tulajdonságok mellett belső tulajdonságokat is lehet mondani. Például….akik szeretik a cicákat.
- A játékvezető speciális feladatai: Közbe avatkozok, hogyha valakinek nincs ötlete, ilyenkor helyet cserélhet olyannal, aki szeretne és van ötlete. Figyelek arra, hogy a játék folyamatos pörgésben legyen azért, hogy ne veszítsen az élményéből.
- Egyéb/megjegyzés: A kialakult vírus helyzet miatt, nem minden gyermek ismeri egymást, de ez a játék közelebb hozta őket és érintkezniük sem kellett egymással a játék során.
- A foglalkozásról készült fotó/videó:
- A Játékot lejegyezte: Balogné Molnár Erika