A játék neve, címe: Ragasztó
A játék pedagógiai célja: Az ügyesség, mozgáskoordináció fejlesztése
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Lehetőleg ne betonon, hanem füves területen játsszuk, mert nagy a lehetősége a megbotlásnak, elesésnek! Sajnos nekünk nem mindig van erre lehetőségünk, mert nagy létszámú az iskola, kevés a hely az udvaron. Ez alkalommal csak a betonon találtunk szabad helyet. Ilyenkor külön felhívom a gyerekek figyelmét az óvatosságra.
Résztvevők száma: 30 főnél több
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kerettörténet ismertetésével, a játékleírással.
A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető elmondja a kerettörténetet, ismerteti a játék szabályait. A kerettörténet: Az enyves kezű boszorkány kerget bennünket, és akit megérint, az azon a ponton, ahol megérintette, ragadni fog. Úgy megijed a boszorkány érintésétől, hogy odakapja a kezét, így a keze odaragad ahhoz a testrészéhez, és így kell tovább futnia.
A játék menete, játékszabályok:Ahol a fogó megérint, azt a testrészünket megfogjuk, ha a karunkat, akkor a karunkat, ha a fejünket, akkor a fejünket stb, és így kell tovább menekülni. Ha a fogó meg akarja nehezíteni a dolgunkat, akkor olyan helyen érint meg minket, például a lábunkat, hogy nehéz legyen tovább futnunk.
A játék lezárása: Ha valakit másodszorra fog meg, akkor helyet cserélnek, és ő lesz a boszorkány. A varázslat feloldódik mindenkinél, és kezdjük elölről a játékot. Addig játsszuk, amíg szeretnénk, amíg nem lesz unalmas.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem tőlük, hogy jól érezték-e magukat, tetszett-e a játék.
A játékvezető speciális feladatai: Nem tartok semmit kiemelésre érdemesnek.
A játékot lejegyezte: Balogné Faddi Helga