JÁTÉKRA FEL!

Baloghné Kovács Magdolna Krisztina: Morze játék

A játék neve, címe: Morze játék

A játék pedagógiai célja: A ritmus értékek felismerése, pontos visszaadása, csöndben, sőt, némán tudjon játszani, koncentráció fejlesztése, a társunkra figyelés, memória fejlesztés, ritmus improvizáció

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Elférjen a sor, ne üssenek nagyot egymásra.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Nincs

Technikai igény: Nincs

Az előkészítés feladatai: Helyet kialakítani a teremben, ha nincs alapból, hogy elférjen a sor.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Eddig tanult ritmusértékek ismétlése, improvizálása

A játék megnyitása, nyitánya: Sorba állítani a gyerekeket, és elmondani, mit jelent a Morzejel, kik, mikor használták és, hogy ez egy csöndes játék. Kerettörténet alkalmazása. Szabályok ismertetése.

A játék menete, játékszabályok:Mindenki előre néz. A vezető a sor utolsó emberének a vállán nem hallhatóan egy pár rövid ütemet elkopog, úgy, hogy ne hallják a többiek – ez mindenkire fog vonatkozni. Amit kapott, azt átadja az előtte levőnek. A sor első embere pedig hallhatóan visszatapsolja. Összehasonlításképpen, aki először kapta a ritmust, az is eltapsolja, és a csoport eldönti, torzult-e a ritmus az elsőhöz képest. Ezután vagy önkéntes alapon döntjük el, ki legyen a sor utolsó vagy első embere, vagy ahogy következnek a gyerekek, utolsóból lesz az első, és addig játszuk, amíg végig nem megy a játék. Ez utóbbit az dönti el, mennyi idő van a játékra.

A játék lezárása: Amíg a sor végig nem megy. Elérkezett a távirat a címzetthez 🙂

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogyan értékelik, sikerült-e pontosan továbbítani az üzenetet? Megdicsérem őket, és megköszönöm a részvételt.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A gyerekek találják ki a ritmus variációkat, így az improvizációs készségüket fejleszhetjük. A gyerekek közül kerül ki a vezető, aki indítja a játékot. Rövidítés: Jelentkezés alapján lesz első és utolsó.

A játékvezető speciális feladatai: Ne legyen hangos az ütés, és erős. Ne hallják a többiek, és ne okozzon fájdalmat.

Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a gyerekek szeretik ezt a játékot.

A játékot lejegyezte: Baloghné Kovács Magdolna Krisztina