JÁTÉKRA FEL!

Balogh Zsuzsa: Színvadász

  1. A játék neve, címe: Színvadász
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekeknek fejlődjön a mozgáskoordinációjuk, gyorsaságuk, színismeretük és differenciálló képességük, figyelemkoncentrációjuk és a szabálytudatuk.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek figyelmét felhívtam arra, hogy egymás testi épségére figyeljenek oda és vigyázzanak egymásra.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A gyerekeket megkértem, hogy a mai alkalomra minél színesebb ruhába jöjjenek az óvodába, a foglalkozásra. A játék kezdete előtt a tornaszobát elrendeztem, akadálymentes környezetet alakítottam ki.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekeket ráhangoltam a mai közös izgalmas játékunkra, ami nem más mint a színvadász színgyűjtése. Előtte átismételtük, hogy ki milyen színeket ismer, majd kerestünk a ruhánkon olyan színt, amit éppen mondtam.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tornaszobában a gyerekek egy sort alkotva, állnak egymás mellett. Velük szembe, pár lépéssel áll háttal a színvadász (a fogó). A gyerekek közösen 1 db kérdést tesznek fel a színvadásznak: – Színvadász, színvadász, milyen színt kívánsz? A színvadász mond egy színt,majd hirtelen megfordul, és elkezdi üldözni a kívánt színt (ruháján lévő) viselő gyereket. A gyerekek össze-vissza menekülnek a színvadász elől a tornaszobában. Akinek nincs a ruháján a kért szín, az a tornaszobában tetszőleges irányban nyusziugrásban halad tovább. Ha a színvadásznak sikerül elkapni azt a gyereket, aki viseli a kért színt, akkor ő lesz a színvadász.
  18. A játék lezárása: Addig játsszuk, amíg mindenki sorra nem kerül, mint színvadász.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Szóbeli dicséretben részesítem a játékosokat. Megköszönöm nekik, hogy milyen ügyesen vettek részt az új játékunkban. Megkérdezem a játékosokat, hogyan érezték magukat? Sikerült-e nekik így a színeket könnyebben azonosítani, differenciálni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha megy már a színek felismerése, akkor nehezített verzióként már 2 db színre kell figyelnie a színvadásznak úgy, hogy azt a 2 db színt 1 gyermeknek kell viselnie a ruháján.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék ismertetését követően egy próbajátékot játszottunk, hogy mindenki érti-e az elhangzott játék szabályát.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek nagyon tetszett ez a játék. Ügyesen hajtották végre, és boldogan, élménnyel teli mentek vissza a csoportjukba.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Balogh Zsuzsa,