JÁTÉKRA FEL!

Balogh Zsolt Zoltánné: Segítsünk Babe-nek!

  1. A játék neve, címe: Segítsünk Babe-nek!
  2. A játék pedagógiai célja: Több egész tört részének gyakorlása játékosan. Együttműködésre való nevelés. Az udvarias kérés gyakorlása.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az osztályteremben a táskák elhelyezése a padok alá a biztonságos közlekedés miatt. A játék előtt felhívni a figyelmüket, hogy mozgás közben figyeljenek egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A tanteremben az akadálymentes játéktér kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekeket be lehet vonni a mozgástér akadálymentesítésébe.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a kerettörténetet. Babe, egy különös képességgel megáldott kismalac. A bárányok szót fogadnak neki. Kérésére a megfelelő mozgásokkal végzik el a feladatokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kiválasztom a játékosokat a résztvevők közül annak megfelelően, hogy melyik szám tört részét akarom gyakoroltatni. Az egyikük lesz a vezérkos. Az ő feladata, hogy ellenőrizze a megoldást és kiválassza a megfelelő számú bárányt. Az osztály fennmaradó része lesz a közönség, de nekik is lesz feladatuk. • Indítás: a közönség Babe-vel együtt kiáltja: Bárány, kos, légy okos! • Babe (a játékvezető) kiadja a feladatot. Pl: Kérlek benneteket kedves bárányok, hogy két lábon ugrálva és vidáman bégetve a csapat egy negyed része jöjjön ide hozzám! • A csapat megbeszéli, hogy hány és mely bárányok fogják végrehajtani a feladatot. Közben a közönség is jelre a kezén mutatja a megoldást. • A csapat elvégzi a feladatot. • Közösen kijavítjuk, ha hibás. Jutalom: mindenki bégethet. • A játékvezető leleményességétől függően rengeteg mozgásfajtát és tört részt lehet gyakorolni.
  18. A játék lezárása: A tervezett idő lejártával vége a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, értékelem a feladatok pontos teljesítését, a csapatmunkát. Az esetleges összefüggéseket is megbeszéljük. Pl.: ugyanannyi bárány jött ki, amikor egy kettedet vagy két negyedet mondtam…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékvezető (Babe) a későbbiekben lehet egy gyermek is. Lehet két csapattal is játszani és versenyeztetni őket.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ismerteti a játék menetét, a játékszabályokat. A fokozatosság elvét betartva, egyre nehezebb feladatok végrehajtását (mind matematikailag, mind mozgásban) lehet kérni.
  22. Egyéb/megjegyzés: Úgy láttam, hogy szerették és élvezték a játékot. (Nem is vették észre, hogy közben tanultak is.)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Balogh Zsolt Zoltánné