JÁTÉKRA FEL!

Balogh Krisztina: Tűzmanó-fogó

  1. A játék neve, címe: Tűzmanó-fogó
  2. A játék pedagógiai célja: Gyorsaság,reakcióidő,segítségnyújtás,kapcsolatteremtés,együttműködés,taktilis érzékelés fejlesztés,izomerősítés.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nagy hely,minden más eszköztől mentes,tatami a padlón,szabályok pontos ismertetése.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Sapkák,néhány eltérő színű( piros) szivacs vagy tatami.
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Szellőztetés,szivacsok vagy tatamik lerakása,a piros szivacsok egymástól távol való elhelyezése,egyéb eszközök elpakolása,sapkák előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A szivacsok pakolásában lehet segíteni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyerekeket középre hívom, játékra invitálom őket. Elmesélem a kerettörténetet,ismertetem a szabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két csapat van. A tűzmanók sapkát viselnek,ebben van az erejük. A többiek a játékosok akik megsebesülnek,megégnek ha a tűzmanók hozzájuk érnek. Ha valakit elkapott,megérintett egy tűzmanó lefekszik a földre. Egy társa megmentheti úgy, hogy lábánál fogva piros szőnyegre, a gyógyítóhelyre húzza. Ha valaki valakit éppen megment a manók nem kaphatják el. A gyógyítóhelyről mind ketten visszaállnak a játékba. A játék jelre,tapsra indul.
  18. A játék lezárása: Vége van a játéknak, ha minden játékos megsebesül és nincs aki megmentheti őket. Ha minden ember átjut az erdőn. Ha a gyerekek elfáradnak. Ha a játékvezető leállítja a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem,hogy 1-10-ig skálán mennyire fáradtak el? Mennyire élvezték a játékot? Melyik variáció tetszett a legjobban? Miért? Mi volt a legjobb az játékban? Megjegyezhetem a segítőkéász , a gyors, sportszerű gyerekek nevét.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – A tűzmanó elveszíti erejét ha lekapják a sapkáját. Ekkor neki is a gyógyíthelyre kell mennie a saját lábán és ott veheti vissza a sapkáját és állhat vissza a játékba. – Párosával futnak a tűzmanók. Ha az egyiknek elléveszik a sapkáját amindketten a gyógyítóhylre futnak. – Az emberek átérhetnek az erdőn egy védett helyre. Kötéllel elválasztott rész.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A biztonág és nyugodt játék fenntartása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Minden egyes változtatás egyben nehezítés is volt, hisz meghagyta az előző változtatást is. Nehéz volt ,hogy ne avatkozzak bele,ne adjak tanácsot, ötletet egy-egy gyereknek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Balogh Krisztina