JÁTÉKRA FEL!

Balogh Árpádné: Gyöngyhalászok

  1. A játék neve, címe: Gyöngyhalászok
  2. A játék pedagógiai célja: A játékosok mozgáskoordinációjának és gyors reagáló képességének fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Egymásra is figyeljenek a játékosok mozgás közben, különösen a gyöngyök megszerzésekor
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Színes kislabdák (játékosok számánál eggyel kevesebb). Hulahopp karika (1 közepes méretű). Kréta vagy 2 db kötél a vonalak jelöléséhez.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktér két szemben lévő oldalára vonalat jelölünk ki. Az egyik vonal mögé egymás mellé állnak a játékosok. Ők a gyöngyhalászok. A velük szemben lévő vonal mögé áll háttal a tenger istene, aki védi a háta mögötti kagylóban (karikában) elhelyezett gyöngyöket ( kislabdákat). A játékvezető a pálya szélén áll.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játéktér közös rendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játéktéren elhelyezkednek a résztvevők. A játékvezető ismerteti a szabályokat és néhány próbajátékkal meggyőződik, hogy mindenki megértette-e azokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: • A játékvezető a pálya széléről: Indulj! szóval elindítja a játékot. • A gyöngyhalászok elindulnak a tenger istene felé, hogy egy gyöngyöt szerezzenek a kagylóból. Lassan, nesztelenül haladnak, amíg a tenger istene hirtelen tapsol és megfordul. (Így akadályozva meg a gyöngyök megszerzését). • Ekkor a gyöngyhalászoknak meg kell merevedniük abban a pózban, ahogy éppen voltak (például:terpeszben, fél lábon). Egymást nem zavarhatják. • A tenger istene csak a mozgást érzékeli. Aki inog, mocorog, nevet, őt visszaküldi az alapvonalhoz. (Ő onnan újra indulhat. Ha gyöngy volt már nála, azt vissza kell tennie a kagylóba). • Majd visszafordul, s folytatódhat a lopakodás az újabb tapsig, amely ismét leállítja a gyöngyhalászokat. • Győztes lesz az a gyöngyhalász, aki megszerezve a kagylóból egy gyöngyöt visszajut az alapvonalhoz. • A győztesből lehet a következő menetben a tenger istene.
  18. A játék lezárása: A résztvevők igényét és a körülményeket figyelembe véve a játékvezető vethet véget a játéknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönet a részvételért. Dicséret az ügyes halászoknak és a tenger istenének. Érdeklődés, hogy milyen érzés volt a szereplők bőrébe bújni? Milyen tapasztalatot szereztek?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: • Ha sokan játsszák és szeretnénk pörgősebbé tenni a játékot elég az is, ha a gyöngy megszerzésével lezárul egy forduló és nem kell visszatérni az alapvonalig. • Nehezítés: Az egyre gyakoribb tapsolás. • Nehezítés: Párokban szabad csak haladni és mindkettőnek folyamatosan kell érintkeznie a megszerzett gyönggyel a célig.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai teherbírását, testi épségét. Ügyelni kell, hogy igazságosan játszanak egymással a résztvevők.
  22. Egyéb/megjegyzés: Tetszett a játék a tanulóknak. Lelkesen vettek részt benne. Szívesen vállalták a tenger istene szerepét.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Balogh Árpádné