JÁTÉKRA FEL!

Balog Tibor: Bontsd ki, ha tudod!

  1. A játék neve, címe: Bontsd ki, ha tudod!
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségformálás, az irányok gyakorlása, az olvasás, szövegértés fejlesztése
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db doboz, csomagolópapír, toll, ajándék csoki, Kinder figura
  12. Technikai igény: CD lejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: A doboz becsomagolása több réteg csomagoló papírba, feliratok elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kicsiket az előkészítésbe még nem lehet bevonni, csak a takarításba, a papírok összegyűjtésébe
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kör kialakítása, játékszabályok ismertetése. Irányok átismétlése. Zene. (Tantárgyi koncentráció: matematika, magyar, környezetismeret, ének tantárgyak)
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék kezdetén a gyerekek körben ülnek.Az egyikük megfogja a csomagot. Amikor a zene elindul, elindul a csomag is a rajta lévő üzeneteknek megfelelően. Amikor a zene elhallgat, akkor a csomagot a kezében tartó játékos elolvassa az üzenetet és átadja a csomagot annak, akit az üzenet alapján az megillet és az a játékos bonthatja ki a következő réteget. Addig tart a játék, amíg valaki az utolsó réteget le nem veszi a csomagról és megnyeri a játékot. A nyertes kiosztja a meglepetéseket, az apró ajándékokat.
  18. A játék lezárása: A csomag kibontása, az ajándékok kiosztása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Apró kis csokik, Kinder figurák
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Pl.: A csomag megy körbe a gyerekek között. A feliratokon lehet módosítani. Pl.: Szorzást és osztást végezhetnek a játékosok. Akinél elhallgat a zene, annak a gyermeknek kell a helyes eredményt megmondania. Ha nem tudta, akkor kiesik a játékból. Ha megold 10 hasonló feladatot egy feladatlapon, akkor visszaállhat a játékosok közé. Itt is akkor van vége a játéknak, ha az utolsó réteg papír is lekerül a dobozról. (A visszaállás lehetőségével elkerülhető a kudarc a gyermekek számára. Egy kis elsős még nehezen tudja feldolgozni, ha kiesik a versenyből.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: A kicsiknél figyelni kell arra, hogy az irányokat helyesen mondják és arra, hogy figyeljenek egymásra.Türelmesen hallgassák végig egymást. Az olvasás még nem megy mindenkinek gyorsan. Többször kell nekik segíteni. De ha mindeztmegtanulják, akkor más játékokat is tudnak majd játszani.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Balog Tibor, (tibiisk@freemail.hu)