JÁTÉKRA FEL!

Ballagó Mónika: Ponyvás szótanuló

  1. A játék neve, címe: Ponyvás szótanuló „Deckenspiel”
  2. A játék pedagógiai célja: A megismert ponyvás névtanuló játékot olyan módon alakítottam át, hogy azt nyelvórákon (esetünkben német órákon) szótanulásra, tanult szavak elmélyítésére tudjuk alkalmazni.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a figyelmet, hogy helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra a gyerekek.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Ponyva / nem átlátszó pokróc vagy lepedő, fejpántok, amikre kártya illeszthető (akár táblaragaccsal), képkártyák
  12. Technikai igény: Nincsen szükség speciális eszközre.
  13. Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése, hely teremtése a padok eltolásával.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A korábban tanult szavakat a gyerekek lerajzolhatják kis kártyákra, amiket a játékban majd a fejükre helyeznek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Két csapatkapitány felváltva csapattagokat választ. Minden tanuló megkapja a fejpántját rajta a képpel. Felsorakoznak egymással szemben és bemutatkoznak a képeik nevén, vagy közösen megnevezzük őket. Két tanuló (segítő) középen kifeszítve tartja a ponyvát, ők egyben „figyelők” is, akik nézik, melyik játékos a gyorsabb, és helyes szót mondanak-e. A segítők játékonként cserélődhetnek, hogy mindenki mindenben részt tudjon venni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok a ponyva két oldalán guggolnak. Egy-egy, a kapitány által kijelölt tanuló középre megy, és amint a ponyvát jelzésre leengedik a segítők, a kártyán lévő nevet kell mondaniuk. Ha esetleg a csoport páratlan létszáma miatt az egyik oldalon kevesebben vannak, ott a kapitány két életet kap. A gyorsabb játékos megnyeri a saját csapatának az ellenfél játékosát.
  18. A játék lezárása: Cél: az idegen szavak megtanulása, elmélyítése. Az a csapat nyer, amelyik adott időn/próbálkozáson belül több tagot szerez.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok megdicsérése. Kérdezd meg, hogy tetszett nekik a játék, élvezték-e.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Következő körben cserélhetnek képeket a játékosok. A játék különböző témakörökben különböző módszerekkel is alkalmazható. Pl.: állatok tanulásánál foghatnak a kezükben plüssállatot, számok tanulásánál az ujjaikon mutathatják a számukat, de mutathatnak testrészre, színekre….
  21. A játékvezető speciális feladatai: Felhívni a figyelmet a pontos, érthető megnevezésre.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezik a játékot, és közben játszva tanulnak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Ballagó Mónika