JÁTÉKRA FEL!

Bálintné Kleineisel Anett: Repkedő fiókák

A játék neve, címe: Repkedő fiókák

A játék pedagógiai célja: az érzelmi, az erkölcsi és a közösségi nevelés örömélményhez juttatás a tevékenységforma pozitív megerősítésével, differenciált játéktevékenység felajánlása, szabad választási lehetőség biztosítása, kudarctűrő képesség fejlesztése

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: A gyermekek figyelmének felhívása, hogy ne ütközzenek egymásnak, kerüljék ki egymást, ne lépjenek egymásra.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: hullahopp karikák

Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre

Az előkészítés feladatai: -A hullahopp karikák előkészítése -A terem kiszellőztetése

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előző napokon a Tavaszi Madár hét projektben megbeszélni a gyermekekkel, hogy hogyan viselkedik a madármama a fiókáikkal, hogy gondozza, táplálja őket.

A játék megnyitása, nyitánya: Bemelegítésként futás a tornateremben, Gryllus Vilmos: Verebek című zenéje szól. Amikor megáll a zene, akkor a megadott madár mozgását kell utánozniuk (pl: pingvin járás, veréb ugrálás, gólya járás, stb).

A játék menete, játékszabályok:Választunk egy madármamát. Rajta kívül mindenkinek adok egy hullahopp karikát. A gyermekek belebújnak a karikába és mindkét kezükkel tartják. Amikor jelre a madármama elkezd futni a gyerekek is elkezdenek futni a karikával. Akit megfog a madármama, az ott ahol megfogták, beleül a karikájába.

A játék lezárása: Akit megfogtak, kiesik a játékból

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: dicséret, taps, ölelés

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha valakit megfogtak, leül a karikájába. De egy másik gyermek, ha megérinti a vállát, akkor felállhat és mehet tovább. Így viszont már nem addig tart a játék, amíg a fogó az összes gyermeket el nem kapja, hanem időre megy. Ha lejárt az idő, akkor megszámoljuk, hogy hány gyermeket kapott el a fogó.

A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell a gyermekek testi biztonságát, valamint a továbbfejlesztett játékban az időkeretet.

A játékot lejegyezte: Bálintné Kleineisel Anett