JÁTÉKRA FEL!

Baliné Szabó Éva: Szevaaaaasz! Köszönjünk egymásnak!

  1. A játék neve, címe: Szevaaaaasz! Köszönjünk egymásnak!
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségi érzés erősítése, test-, és tekintetkontaktus felvétele. A farsangi játékok alatt kicsit felpörgött gyerekek lecsendesítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fontos, hogy rendelkezésre álljon megfelelő nagyságú üres tér (tanterem elegendő). Pszichikai kockázat gyakorlatilag nincs.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: A résztvevők számának megfelelő cédula, egyikük jelzéssel
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Cédulák elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előzetes ráhangolás: átgondoljuk, vajon mindenki köszönt-e mindenkinek reggel?
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A városban felütötte fejét egy nagyon veszélyes vírus. Úgy hívják, hogy utálatosság-vírus. Csak úgy menekülhetünk meg tőle, ha mindenki mindenkit köszönt. Lehet, hogy nem mindenkinek köszöntél reggel? Volt, aki esetleg későn érkezett? Ha így lenne, most megtehetitek. Sőt, jó hangosan, akár kiabálva is üdvözölhetitek egymást!
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek egymás felemelt tenyerébe csapnak, és köszöntik egymást: szevaaaasz! Mindenki köszönjön mindenkinek. (Hangzavarral számolni kell!) Amikor már mindenki mindenkinek köszönt, a gyerekek cédulát húznak, kisorsoljuk, ki lesz a néma. A néma ugyanúgy köszön a kezével, de nem beszél. Akit köszöntött a néma, az szintén megnémul, és csak a kezével köszön tovább. Néhány percen belül csend lesz.
  18. A játék lezárása: Mindenki elnémult. Jó hír, hogy így mindenki véglegesen megszabadulhatott az utálatosság vírusától.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jó érzés volt mindenkinek köszönni? Mi lenne, ha ezek után minden napot ilyen köszönéssel kezdenétek?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék játszható lehet különböző érzésekkel. Pl: ha fáradt a társaság, a botorkálókból lehet ugrándozó. Ha letörtek, szomorúból válhatnak nevetőssé. Nagyobbak kiszámolhatják, hogy hány interakció szükséges ahhoz, hogy az egész csoport átváltozzon A-ból B-be.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nem árt, ha a játékvezető beszáll a játékba, és az esetlegesen népszerűtlenebb gyerekekkel kezdi a köszöntést.
  22. Egyéb/megjegyzés: Azokban a közösségekben, ahol túl sokat versenyeznek egymással a gyerekek, kifejezetten jó hatása van.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Baliné Szabó Éva