JÁTÉKRA FEL!

Balczó-Petres Nikoletta: Delfinek etetése

  1. A játék neve, címe: Delfinek etetése.
  2. A játék pedagógiai célja: Állatok szeretete,a távolság felmérése, egyensúly érzék fejlesztése, számolás 1-5 ig, mennyiség fogalom. A gyerekek egymás biztatása, buzdítása, hogy egy jó közösség kialakuljon. Fantázia megelevenítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabad hely megteremtése.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Dobozok (3db) , hal eledelek (25db), ami két zokni összehajtásával labdává hajtottam. Hajókürt.
  12. Technikai igény: Dobozok megfelelő távolságba tétele.
  13. Az előkészítés feladatai: Hal eledel elkészítése. A fekete ragasztószalag lerakása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ennél a játéknál minden gyermek részt vett.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ez egy születésnapi partin létrehozott játék, hogy a gyermekeknek, ne csak szabad játék lehetősége legyen, hanem irányított, megtervezett játékkal is hasznosan töltsék az időt, és jól érezzék magukat, ami a legfontosabb. A születésnaposnak pedig kívánsága is lehet, pl., hogy delfineket lássunk és meg is etessük az állatokat. Ebből ez egy kiragadott játék.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mi kis „matrózok” vagyunk, én vagyok a kapitány, járjuk a tengert ,de közben valakinek születésnapja van, és az a kívánsága , hogy menjünk egy olyan helyre ahol delfinekkel találkozhatunk….”Ott látjuk a delfinek akik nagyon éhesek . Szeretnétek megetetni?” – játékvezető Igen!! gyerekek „Rendben! Mindenki számoljon 5-5 db halat magának, álljunk a vonal mögé nehogy kiessünk a hajóból miközben bedobjuk az ennivalót a delfin szájába! A delfineket halakkal etetjük! Az az ügyes aki több halat tud adni a delfineknek!” játékvezető „Csináljunk egy próbát! Egy bátor matróz bemutatja, hogy kell etetni a delfineket!” játékvezető (jelentezik valaki vagy én választom ki ) azután élesbe megy a játék. Egymás után jönnek a gyerekek a hajókürt indítással indulnak a „matrózok” egyesével . A legkisebb „matróz” a delfinekhez (dobozokhoz) közelebbi vonalhoz állhat (differenciálás). Aki beledobta a halat a delfin szájába,(ha mellé megy akkor a „vízből”), odamegy kiveszi a dobozból vagy a földről, és a sor végére áll. Közben dicsérek és megszámoljuk hány delfin  kapott élelmet. Egy kis idő múltán, amikor már jól megy mindenkinek a dobás, a gyerekeknek mondom hogy most nagyon mozog a hajó, nagy hullámokat kavartak a delfinek, ezért, álljanak féllábra. A delfineknek most így dobják be a táplálékot!
  18. A játék lezárása: Amikor már mindenkinek jól megy a dobás , a hajókürt háromszor dudál mert elfogyott az élelem és visszatérünk a kikötőbe.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A dobások közben minden gyermeket egyesével bíztatok, dicsérek ha beletalált a delfin szájába.. A többi gyermek is biztatja a „matróz”- társát!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Továbbfejleszteni kint a szabadban lehetne, akár messzebbről, akár több „delfin” (dobozok) jelenlétében! Vagy más csodás helyen, például dzsungelben etetjük meg az állatokat! Szafarisat játszva!
  21. A játékvezető speciális feladatai: Vidámság, érthetőség, játékosság.
  22. Egyéb/megjegyzés: Megjegyezném, hogy hibámnak éreztem ,hogy nem kellene minden egyes „matróz” előtt dudálni a hajókürttel mert hangos, és elvonja a figyelmet, és a táplálékot sem egyesével kellet volna a gyerekeknek kivenni a dobozból és a földről miután dobtak, hanem a legvégén szedjük össze, amikor már mindenki dobott. Csak azt számoljuk meg mennyi esett bele a delfinek szájába, hogy ne legyen versengés a gyerekek között. Pozitívumok is voltak:láttam hogy tetszett nekik a játék, és nem utolsó sorban én is jól éreztem magam, a játék végén egy fél óra múlva az egyik gyermek még újra akart játszani delfineset, megadtam neki a lehetőséget.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Balczó-Petres Nikoletta