JÁTÉKRA FEL!

Balázsi Judit: Szabadulás a labdától

  1. A játék neve, címe: Szabadulás a labdától
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségformálás a játék erejével. Derűs jókedv, kikapcsolódás. Új játék megtanulásával a játékkultúra fejlesztése. Szabályok pontos betartása, durvaság elkerülése, hibás magatartási formák kerülése, becsületesség. 
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Szabályok pontos elmagyarázása, egymásra figyelés a balesetek elkerülése végett. A labdát csak kézzel lehet dobni, ütni, lábbal rúgni tilos!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: : 8 db gumilabda, stopper, síp
  12. Technikai igény: ———
  13. Az előkészítés feladatai: Ha nincs térfelező vonal a pályán, akkor azt krétával meg kell húzni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A labdák kiosztása a csapatok között.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: 2 egyenlő erejű csapat alakítása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A 2 csapat a pálya két szemben lévő térfelén helyezkedik el. Közöttük van a térfelező vonal. Mindkét csapat kap 4-4 labdát. A labdákat sípjelre át kell dobni az ellenfél térfelére, akik szintén átdobják a saját labdáikat. A cél az, hogy minél kevesebb labda legyen a csapat saját térfelén. A játékvezető 2 percenként sípol. Sípszó után nem szabad labdát eldobni. Leálláskor megszámoljuk, hogy hány labda van az egyes térfeleken, s azt felírjuk. A végén az a csapat győz, amelyiknek kisebb számú labdája volt.
  18. A játék lezárása: Minden egyes menet sípszóra ér véget. Az utolsó menet után összeszámoljuk a pontokat. Megbeszéljük a szabálytalanságokat, mire kell legközelebb figyelni, mit csináltak jól, mit kell másképp csinálni legközelebb.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető értékeli a csapatokat, sőt egyéneket is, valamint a fegyelmet. A csapatok értékelik a csapattagok munkáját, hozzáállását a játékhoz. Értékelik a másik csapat játékát, a szabályok betartását, a tagok saját szerepüket a csapatmunkában.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Másik lehetséges variáció, hogy nem a labdák számát írjuk fel, hanem az a csapat kap pontot, ahol kevesebb labda van sípszó után a térfélen. Ha egyenlő számú labda van, akkor egyik csapat sem kap pontot. A játék végén az a csapat győz, amelyiknek több pontja van.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érthetően elmagyarázni a játékszabályt. Próbajáték után kiemelni a hibákat, és azokat korrigálni. Nagyon kell figyelnie a szabályok betartására, a balesetek elkerülésére. Becsületesen, időben sípszóval jelezni a játék végét.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon fontos, hogy lábbal nem szabad rúgni a labdát, mert az balesetet okozhat.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Balázsi Judit