JÁTÉKRA FEL!

Balázs Klára: Boszorkafogó

  1. A játék neve, címe: Boszorkafogó
  2. A játék pedagógiai célja: -térbeli tájékozódás fejlesztése -számosság gyakoroltatása -versenyszellem növelése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: -csoportszoba középső részén lévő bútorok hátratolása, -balesetveszély lehetőségeinek ismertetése,figyelemfelhívás
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: -nem szükséges,esetleg dobókocka
  12. Technikai igény: -nem szükséges
  13. Az előkészítés feladatai: -csoportszoba közepének biztonságossá tétele
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Résztvevők csak az általános iskola alsó tagozatától kezdődően vonhatóak be intenzívebben az előkészületekbe,óvodás korosztályban még természetesen csak minimálisan.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: pl.Felhúzós régi vekkeróra bemutatása,mellé a játékhoz tartozó dal bemutatása,beszélgetés az óra leolvasásáról,a számokról,a mutatókról,ketyegés esetleg csörgés bemutatása,meghallgatása.
  17. A játék menete, játékszabályok: Játékszabály,játékleírás: A dalos játék szövege:Egyet üt az óra nem jön a boszorka,kettőt üt az óra nem jön a boszorka stb…négyet üt az óra most jön a boszorka… Dallama:ssslsm,sslsm,ssslsm…sfmrdd Játékszabály:A játékosok körben állva helyezkednek el.Egyvalakit kiválasztunk/akár egy kiszámolóval/aki kiáll a körből-ő lesz a „boszorka”.Ő tőlünk távolabb helyezkedik el pl.a szoba sarkában,de hallótávolságon belül.A körben állókkal hangadás nélkül megegyezünk,hogy hány óránál fog jönni a „boszorka”pl.ahányszor leguggol a játékvezető,ahányszor megfordul,ahányat mutat stb.A megbeszélt számot megjegyezzük,megmutatjuk a kezünkön,majd kézfogással a dalt énekelve körben járunk.A „boszorkának”figyelni kell,hogy amikor azt énekli a csoport,”…nem jön a boszorka”várakoznia kell,amikor viszont meghallja,hogy „…most jön a boszorka”el kell indulnia futva a csoport felé,hogy minél gyorsabban elkapjon valakit,aki az újabb „boszorka”lesz.A csoport tagjai természetesen menekülnek,hogy ne tudják megfogni őket.
  18. A játék lezárása: Egyik lezárási mód,pl.hogyha a boszorka végig ugyan az marad és akiket megfogott nem engedjük vissza a körbe,hanem vele maradnak a sarokban,akkor a körben járók amikor elfogynak véget ér a játék.Másik pl.megbeszéljük,hogy akkor lesz vége a játéknak amikor már azt énekeljük a szövegbe,hogy”…többé nincs boszorka.”
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Óvodás korosztálynál legfőbb jutalmazás a dicséret,de aki ügyes volt,az kaphat valamilyen megbízatást is pl.ő lehet a napos.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -boszorka személye cserélődik -akit megfognak mind boszorka lesz -akit megfog a boszorka kiesik a játékból és nem áll vissza a körbe -a körben állók más térformákban is járhatnak éneklés közben pl.hullámvonalban,spirálban betekeredve stb. -dobókockát dobva a kör közepére jelöljük ki a kívánt számot -gyerekek jelölik ki a számot,nem a játékvezető
  21. A játékvezető speciális feladatai: -figyelemfelhívás a balesetveszélyre -variációs lehetőségek felkínálása -dicséret,jutalmazás
  22. Egyéb/megjegyzés: Nemrégiben kezdtük játszani ezt a játékot,de a gyerekek nagyon megkedvelték,sokszor kérik.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Balázs Klára