JÁTÉKRA FEL!

Balássyné Angeli Tímea: Ismerd meg a másikat!

  1. A játék neve, címe: Ismerd meg a másikat!
  2. A játék pedagógiai célja: Egy új közösség tagjai minél gyorsabban megismerjék egymást. Előítéletmentes közösség kialakítása.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő tér kialakítása..
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Tábla (papír), írószer.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: A játéktér kijelölése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Beszélgetés arról, milyen kérdéseket tehetünk fel egy ismeretlen embernek, hogy minél jobban megismerjük.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szabályok és az alapkérdések megbeszélése. Kisebbeknél a kérdések felkerülnek a táblára.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek szabadon sétálnak a kijelölt pályán, a játékvezető irányítja őket kívülről: – Sétálj úgy, mintha nagyon gondolkodnál!/Sétálj úgy, mintha egy nagyon nehéz hátizsákot cipelnél!/Sétálj úgy, mintha át akarnál nézni egy nagyon magas kerítés fölött!/ Sétálj úgy, mintha ma kaptál volna egy igazgatói dicséretet!… Az állítások között a gyerekek a hozzájuk legközelebb állóval szemben megállnak. Felteszik egymásnak az 5 kérdést úgy, hogy mindegyik előtt sorban összeérintik ujjaikat (1. kérdés előtt a kisujjat, 2. kérdésnél már a gyűrűsujjat is…), a végén már összeér a tenyerük. Ilyenkor újraindul a játék egy másik járásformával.
  18. A játék lezárása: A résztvevők meséljenek arról, hogyan érezték magukat a játék során, kiről mit tudtak meg.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a részvételt, megdicsérhetem a figyelmüket, csendességüket, hozzáállásukat… A tapasztalatokat a pedagógiai munka során felhasználhatjuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Találkozási lehetőségek szűkítése (pl. lány-lány). Kérdések változtatása, akár tematika szerint (amikor már jobban ismeri egymást a csoport).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a párokra, probléma esetén segítségnyújtás. Páratlan létszám esetén résztvevővé válhat az ujjak érintésénél.
  22. Egyéb/megjegyzés: Eddigi játékok során nagy sikere volt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Balássyné Angeli Tímea