JÁTÉKRA FEL!

Balássy Dávid: „Honfoglaló”

  1. A játék neve, címe: „Honfoglaló”
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők összetartásának, egymásért való küzdésének erősítése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A szabályos kéz –és bokafogás megbeszélése; megfelelő terep kijelölése.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30,30+
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Semmilyen kellékre nincs szükség a játék során
  12. Technikai igény: Semmilyen speciális technikai kellékre nincs szükség.
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt, hogy ott körben állva/fekve, biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nézzenek utána a játékosok néhány híresebb csatának (pl. Eger várának ostroma), így válik átélhetőbbé a játék kerettörténete (A magyarok –védekező csapat- minden nagyobb csatában híresek voltak összetartozásukról, tudtak egymásért küzdeni. A játék során akkor lehetünk sikeresek, ha mi is képesek vagyunk erre, így megvédve magunkat a török janicsároktól.)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Alakítsunk ki egy nagy kört, ahol megbeszéljük a szabályos csukló –és bokafogást. Létszámtól függően válasszunk 1-2 támadót, akik álljanak a körön kívül. A játékszabályok ismertetése után a védekező csapatot (akik körben állnak) fektessük a hasukra, fejjel a kör közepe felé, és így kapaszkodjanak össze csuklófogással.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető a körön kívül áll, onnan segít, ha szükséges. „Rajtra” indul a játék. A támadó/k feladata, hogy egy-egy fekvő játékost megpróbáljon/janak „kiszakítani” a körből, ezáltal a saját csapatának/tuk létszámát növelve. Sikeres „kihúzás” esetén a szomszédos játékosok gyorsan összekapaszkodnak, a védőből pedig támadó lesz.
  18. A játék lezárása: A játék – támadóidő megadása estén- annak lejártáig tart, ellenkező esetben addig, amíg mindenkit sikerül „kiszakítani” a körből.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok dicsérete, tapasztalatok, élmények megbeszélése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Időkorlátot vezetünk be; a kihúzott játékosok „fogollyá” válnak, a játék végéig meghatározott feladatot kell végezniük; szűkítjük a kihúzási lehetőségeket (pl. fiú, csak fiút, lány, csak lányt).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a szabályokat fokozatosan ismertetni. Először csak egy utasítást kipróbálni, majd ha már mindenki számára érthető, hogy mit kell tenni, akkor bevezetni a következőt, és így tovább. Minél jobban megy a játék, érdemes annál gyorsabban vezetned a játékot. Ettől még izgalmasabb lesz a játék. Folyamatosan figyelned kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára is.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők –életkortól függetlenül- szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Balássy Dávid