A játék neve, címe: Békamentő Kinél van a plüss? Adj király katonát! Flúgos pingvin
A játék pedagógiai célja: Közösségi érzés erősítése, elfogadóképesség alakítása.
Beleélő képességük fejlesztése. Gondolkodás fejésztése.
Szeretném megközelíteni, hogy a figyelemmegosztásuk több dologra is kiterjedjen.
Békamentő játék pedagógiai célja: Új játék elsajátítása. Figyelem és a gyors reagálóképességük fejlesztése.
Kinél van a plüss? játék pedagógiai célja: Új játék elsajátítása. Közösségi érzés erősítése, egymásra való odafigyelés.
Adj király katonát játék pedagógiai célja: Közösség összekovácsolás egy jó csapat játék alkalmazásával, és a gondolkodásuk fejlesztése. Élmény nyújtása. A játékot főleg a fiúk kedvéért tettem be, ezzel a március 15-ei ünnepségre való készülődést elevenítjük fel. Abban az időszakban sok kisgyerek betegség miatt hiányzott, így sokan kimaradtak a játékból.
Flúgos pingvin nép játék pedagógiai célja: Új játék bevezetése. Közösségi érzés erősítése. Élmény nyújtása.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játékok előtt megbeszéljük, hogy vigyázzanak maguk és társaik testi épségére.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: Plüssállatok: 3 db Kötél
Az előkészítés feladatai: Kellékek összepakolása.
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közös séta a helyszínre. Vihetik ők az eszközöket. Segíthetik kihúzni a kötelet.
A játék megnyitása, nyitánya: A heti témánk a vízi állatok voltak. A plüssállatokat (béka, delfin, teknősbéka) bevonása a játékba, ami erősen motiváló hatású.
A játék menete, játékszabályok:Békamentő: – A kötelet nem lehet átúszni, átlépni. – Amikor kifutnak és az egyik játékos elkapta a békát akkor övé lenne a pont, ha viszont az ellenfél hozzá tud érni anélkül, hogy a kötelet átlépné akkor a pont az övéké lesz. – Ha azt mondom, hogy cápa senki se mehet a békáért. – Ha azt mondom Csobbanás akkor mindenki mehet érte.
Kinél van a plüss? A játékkezdő dobja az első plüsst. 1. Mindenkinek el kell mondani, hogy a béka nem (saját nevét mondja) van hanem (mondja a kiválasztott gyerek nevét) és odadobja. 2. Második és harmadik plüss bevezetése. Figyelni kell egymásra, több irányba. 3. Nem szabad kiabálni, mert a halkabb gyerekeket nem lehet hallani. 4. Próbálják meg úgy dobni, hogy társuk eltudja kapni.
Adj király katonát: 1. Mindegyik csapatban van egy király, ő választhat támadó katonát. 2. Úgy kell egy sorba állni, hogy megfogják egymás kezét és legalább két lépés hely van közöttük. Párbeszéd: Adj király katonát! => Nem adok! => Ha nem adsz szakítok! => Szakíts ha bírsz 3. Ha sikerül átszakítani a láncot akkor egy katonát átvihet magával a saját csapatába, ha nem sikerül átszakítani akkor ott kell maradjon. 4. Az a csapat győz akinek a legtöbb katonát sikerült összegyűjtenie.
Flúgos pingvin nép: Körbe kell állni. 1. Az éneklés után jobbra-balra (erre-arra) kell nézni majd megkérdezik, hogy jegesmedve. Ha azt mondja a játékvezető, hogy van akkor pingvin lépkedésben helyet kell változtatni mindenkinek és úgyanúgy körbe vissza kell állni. Ha nincs medve akkor énekeljük a dalt és minden éneklésnél egy mozdulattal egészítjük ki.
A játék lezárása: Békamentő játék lezárása: Megmenekült a béka és megköszöni mindenkinek a segtséget. Varázsolás. Kinél van a plüss: nagyon jól érezték magukat az álltatok és elfáradtak úgyhogy visszatesszük őket a kosárba, hogy pihenhessenek.
Adj király katonát: Megdicsérem őket, hogy ilyen ügyes katonátak és királyokat még életemben nem láttam. Megtapsolják a csapatok egymást.
Flúgos pingvin nép: A játék zárásaként megdicsérem őket, hogy nagyon ügyesen játszottak. Minden résztvevőt külön is kiemelek egy-egy pozitív mondattal.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékok végén minden kisgyereket egyénileg is megdicsérek és egy-egy mondattal megindoklom a dicséret okát pl.: Megdicsérlek amiért pontosan betartottad a szabályokat! Megdicsérlek, mert nagyon gyorsan futottál és erős voltál amikor átszakitottad a láncot! Dicséret amiért olyan szépen dobtad a kisbékát, hogy a társad eltudja kapni! A gyerekeknek megkérdezem a véleményét, hogyan érezték magukat és melyik játék tetszett nekik a legjobban. Melyik tetszett: 6 gyerek mondta hogy az Adj király katonát 4 gyereknek a békamentő és a flúgos pingvin 4 gyerek mondta, hogy nekik az összes tetszett
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A jövőben a Flúgos pingvin nép játéknál meg kell jelölnöm a jobb ill. bal kezüket.
A játékvezető speciális feladatai: A bátortalan gyerekeknek segítség nyújtás. Minden játék alkalmával gyorsan átkell látni a csoportot ki szorul egy kis biztatásra, megerősítésre. Folyamatos jó hangulat megteremtése, fenntartása, hogy élvezzék a játékot.(humor)
Egyéb/megjegyzés: A képeimet óriásfájlban küldöm el Önöknek.
A játékot lejegyezte: Baka Barbara