JÁTÉKRA FEL!

BAjzátné Winkler: Ki utazna el a lakatlan szigetre?

 

  • A játék neve, címe: Ki utazna el a lakatlan szigetre?
  • A játék pedagógiai célja: Az angol-táborban együtt táborozó gyerekeknek segíteni megjegyezni egymás nevét. Mivel a táborozó 30 gyerekből csak 4 új a többi ismeri egymást a többieknek új angol szavak megismerése.
  • A játék jellege: Ismerkedős
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések:
  • Résztvevők száma: 21-30
  • Résztvevők életkora: 5+
  • Játékidő: 10-15 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény:
  • Technikai igény:
  • Az előkészítés feladatai:
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: A terem vagy a játék helyszínének felszabadítása, elpakolása.
  • A játék megnyitása, nyitánya: Az előkészítés felvezető játékokkal történik. Körben ülve labdát egymásnak dobva kérdezik meg a résztvevők egymás nevét angolul. Ez után az angol ABC minden betűjével keresünk egy-egy angol szót. Az angol szavak felhasználásával minden résztvevő kap egy a nevével egyező betűvel kezdődő funny name-t. (pl, Gorgeous Gitta, Laughing Lisa, Milky Marci, )
  • A játék menete, játékszabályok: A játékban részt vevők körben ülnek. A játékvezető megkérdezi: Ki utazna el a lakatlan szigetre? A körben mellette lévő gyerek erre elmondja a saját funny nevét a saját nevével kiegészítve. Majd a mellette ülőhöz fordul, és neki is felteszi ugyanezt a kérdést. A következő gyermeknek meg kell ismételnie a már elhangzott nevet, kiegészítve a sajátjával. Ahogy a kör halad, úgy kell a megelőző összes részt vevő nevét megismételni. Ha valaki megakad, akkor 5 mp után lehet neki segíteni. A segítség során a „Funny name” hangzik el, csak először. Ha erre sem jut eszébe a név, akkor abban is lehet segíteni.
  • A játék lezárása: A játék véget ér, ha a kör körbe ér. Ekkor a kör legtávolabbi pontjából még egy második játékot indítunk
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék célja nem az egymás legyőzése. Így a végeztével azt beszéljük meg, ki hány új szót tanult meg az ismétlésekkel
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék már önmagában egy létező játék továbbgondolt változata. A továbbiakban lehet játszani úgy, hogy a gyerekeket átültetjük vagy a mit vinnél magaddal a lakatlan szigetre játék formájában a nevükkel megelőző betűjű tárgyakat kell mondani a szabályok megtartásával. Így a évtanulós játék memóriafejlesztő, szókincsbővítő játékká válik. A játék szüneteiben érdemes a korosztálynak megfelelő szinten elbeszélgetni a különböző tanulási stílusokról, és a tanulástechnikai módszerekől.
  • A játékvezető speciális feladatai: Fontos, hogy a játékvezető már a játék előtt tudja a neveket, és minden gyerekhez tudjon egy-egy megfelelő Funny name-t, hogy ennek a kitalálása ne akadjon meg.
  • Egyéb/megjegyzés: A játék vegyes anyanyelvű csoporttal is működik. A szókincs bővítéséhez külön szerencsés, ha így van, mert szinesebbé teszi a játékot, és gazdagabbá az elhangzó szavakat. A játékszabályokat a vegyes korcsoportú gyerekek is jól alkamazzák, és van lehetőség a szociális kapcsolatok erősítésére, egymás segítésére. Jelen játékunkban a vegyes korosztály mellett, angol anyanyelvű, SNI, BTMN, enyhe értelmi fogyatékos diákok is részt vettek.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/drive/folders/1kK08czmWLY0IeMQnrhRNvhsOLPipIM-w?usp=sharing
  • A Játékot lejegyezte: BAjzátné Winkler