A játék neve, címe: Játékok a kertben: 3 játékot csináltam Felismerés, párosító, hatos dobós
A játék pedagógiai célja: Növények felismerése termés és levél alapján.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelni kell a kertben való járás közben, ne tapossunk le növényeket, a 3. feladatnál, vigyázni a szemek épségére!
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 15+ perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Papír, zöldség, gyümölcs, toll, dobókocka
Technikai igény: Fényképezőgép
Az előkészítés feladatai: Lista készítés és fénykép a növényekről vagy a valódi növények elrendezése, papírok tollak, dobókockák elővétele
Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Növényekről szóló előzetes ismeretek átismétlése, dalok éneklése a növényekről: Érik a szőlő, Kiskertemben uborka, Érik a ropogós cseresznye, Hej Vargáné káposztát főz, Hej rozmaring,
A játék megnyitása, nyitánya: Az előző órákon sokat tanultunk már a növényekről, de tudjuk is? 1. feladat: A ládában zöldségeket és gyümölcsöket láttok! Szedjük össze, mi minden van benne, és ha tudsz, mondj olyan ételt, amiben benne van! (1. kép) 2. feladat: Termések alapján könnyebb a helyzet, de vajon megtaláljuk a levelük alapján is őket? Tegyétek a termést a növény mellé! (2-4. képek) 3. feladat: Összeírtam, hogy mi minden található a kertünkben! Kaptok egy 5 percet, hogy memorizáljátok a nevüket! Kaptok tollat és papírt, mindenki vegyen, de csak papírt! Üljetek körbe! Adok egy dobókockát, mindenki dobhat egyet! Aki 6-ost dob, az a papírjára kezdje el írni a növények neveit, de vigyázz, ha a társad is 6-ost dob, elveszi a tollat tőled, és ő írja! Az győz, aki a leggyorsabban tudja leírni a növények neveit! Vigyázzatok, ne legyen sérülés, szemekre vigyázni!
A játék menete, játékszabályok:1. feladat: Növények felismerése, nevüknek kimondása, ételek kitalálása 2. feladat: Növények leveleinek megtalálása termés alapján 3, Növények neveinek memorizálása, kör kialakítása, papírok elvétele, veszélyekre odafigyelés
A játék lezárása: 1. feladat:összes növény felismerése a vége 2. feladat: összes növény párosítása a vége 3.feladat: aki legelőször ér végére a növények neveinek leírására az győz! Lezárás: Ügyesek voltatok! Íme az eredmények!
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalomként a gyümölcsök, dió megevése, a zöldségek felhasználása után étel elkészítése megevése!
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Magát a feladatot, más tantárgyakhoz is fel lehet használni: ének: fa- és rézfúvós hangszerek felismerése, földrajz: települések kontinenseken való elhelyezése, stb…
A játékvezető speciális feladatai: Növények, fotók előkészítése, ha nem helyben vannak a növények, helyszín megtalálása
Egyéb/megjegyzés: A karantén helyzet miatt kicsit nehezebb volt összehozni, de sikerült! Ami különlegesebb volt, hogy saját otthonomban a szüleimmel játszottunk, viszont ők egészségi helyzetük miatt nagyobb aktivitást igénylő játékokra nem voltak alkalmasak. Így kicsit én lettem a játékos is! Pedagógiai cél: megtanuljam felismerni a növényeket, de ne csak a termésük, hanem levelük alapján is, így 3 feladattal készültem! Játékvezetőként jó lehettem, mert a szüleim megértették mit akarok! A díjazás az volt, hogy az első képen látható gyümölcsöket és a diót megehettem tízóraira, a zöldségekből pedig ebéd készült! Mindkettő finom volt! A játékok közben jól szórakoztunk, és ha kiküldenek a kertbe valamiért, már nem kérdezek vissza, hogy az melyik?
A játékot lejegyezte: Bajor Zsuzsanna